Hemolytisk anemi..

D

diartistakasha

Nån som haft hund med det? vad var orsaken och hur är prognosen?

Har precis lämnat i väg min kära rottis tik på djursjukhuset där de konstaterade det. Känner mig så hemsk att jag inte märkt det tidigare då jag faktist igentligen nu i efterhand kan hitta flera täcken på att hon varit dålig. Trott att det varit värmen osv. I morse ville hon inte ens hämta tidningen:cry:
Själv är jag inställd på att hon kommer kola då det var det som hände med min labbe. Men jag tänkte att nån här kanske varit med om nåt annat?

Sv: Hemolytisk anemi..

En av mina uppfödningar hade det. Hunden levde nog ca 4-5 mån efter diagnosen. Hon behandlades med kortison (tror jag det var?) men tålde till slut inte medicineringen. Gav man för lite hade det ingen effekt och gav man mer så fick hon hemskla biverkningar och det var därför hon till slut fick somna in....

usch ja jag tror att min lilla vovva med kommer göra det hon var sååå dålig i dag lilla pluppan. Tack så mycket för sidan en hel del att läsa där!

Jo de skulle köra i gång med kortison injektioner nu. Hoppas det hjälper:(

Liknande trådar

Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 465
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Hej! Min mamma behöver råd. Hon har en boxertik på 7,5 år, som skadades i samband med lösspring i skogen. Direkt efteråt kunde vi se...
Svar
6
· Visningar
9 069
Senast: Kijona
·
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 960
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 027
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation
  • Katthår