Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag bär uniform på jobbet. Hemma har jag pyjamasbyxor, t-shirt, flipflops och möjligen en hoodie. Däremellan har jag stallkläder.
Samma här, uniform till, från och på jobbet, sen stallkläder och i den mån jag orkar byta om när jag kommer hem är det typ långkalsonger.Jag jobbar i uniform så nej.
Hemma har jag ridkläder, underställ, jeans och tröja eller mjukisbyxor, linne eller hoodie.
Jag tar av mig ytterkläderna och byxorna när jag kommer in så går runt i samma kläder men byter till andra byxor eller som nu när jag inte har gjort det för har så varma långkalsonger istället.Använder ni samma kläder hemma som på jobbet eller i skolan?
På jobbet använder jag oftast kostymbyxor, ett par snygga jeans eller strumbyxor och kjol och till det en blus eller topp.
När jag kommer hem är det första jag gör att byta om – av med BHn och jobbkläderna och på med sportbh, mysbyxor eller ett par lösare jeans och en lös topp. Det är så himla skönt att byta om men jag tänker också att jobbkläderna hålls fräschare om jag inte har dem på mig när jag steker korv eller städar eller spelar innebandy med barnen ute på gatan.
Pratade om detta med några kompisar häromdagen och de har alltid samma kläder hemma som på jobbet. De har ungefär samma klädstil som jag.
Hur gör ni och varför?
Verkar bara vara jag som inte byter om? Har nog aldrig tänkt på att man kan göra det heller, trots att i alla fall min pappa alltid gjorde det (hade kostym på jobbet), det slog mig inte förrän härom året då jag kom förbi en kompis för att lämna något och noterade att hon hade mysbyxor på sig.
På jobbet har jag oftast t-shirt och kjol med tajts och en munkjacka över, inte särskilt tjusigt eller obekvämt.
Berätta mer! Det här är så intressant. Tycker du inte att bh:n spänner eller att det stänker och spiller när du lagar mat eller städar? Jag tycker att kläderna jag har på mig hemma blir sunkiga omgående och byter ofta.
Berätta mer! Det här är så intressant. Tycker du inte att bh:n spänner eller att det stänker och spiller när du lagar mat eller städar? Jag tycker att kläderna jag har på mig hemma blir sunkiga omgående och byter ofta.
Men hur kommer det sig att en bh som är bekväm på jobbet är helt otroligt obekväm hemma?Berätta mer! Det här är så intressant. Tycker du inte att bh:n spänner eller att det stänker och spiller när du lagar mat eller städar? Jag tycker att kläderna jag har på mig hemma blir sunkiga omgående och byter ofta.