Det kan bero på vad jag hade på mig på jobbet, men oftast kör jag samma hemma.Använder ni samma kläder hemma som på jobbet eller i skolan?
På jobbet använder jag oftast kostymbyxor, ett par snygga jeans eller strumbyxor och kjol och till det en blus eller topp.
När jag kommer hem är det första jag gör att byta om – av med BHn och jobbkläderna och på med sportbh, mysbyxor eller ett par lösare jeans och en lös topp. Det är så himla skönt att byta om men jag tänker också att jobbkläderna hålls fräschare om jag inte har dem på mig när jag steker korv eller städar eller spelar innebandy med barnen ute på gatan.
Pratade om detta med några kompisar häromdagen och de har alltid samma kläder hemma som på jobbet. De har ungefär samma klädstil som jag.
Hur gör ni och varför?
(Dvs om det var kostymbyxor o blus (händer sällan) så byter jag men om det var jeans o topp definitivt inte).
Men "snyggskorna" står på jobbet på vintern.
Jag har aldrig mjukisbyxor eller pyjamas eller sådant på mig, om jag inte typ gjort yoga och inte orkat byta tillbaka. Jag har alltid BH på mig (tycker det känns riktigt obekvämt utan) eller jag kan gå på fest utan om det kniper om det är rätt (eller kanske snarare, fel... klänning).
Kjol och strumbyxor blir det om jag ska ha en seglördag (det kan det bli om det är finlördag/jobbdag med).
På sommaren kan jag byta till trädgårdskläder hemma, typ en solklänning eller trasiga avklippta jeansshorts.
Senast ändrad: