Hemmagjorda julklappar?

Embe

Trådstartare
Ja, vad har ni alla här inne för plan på hemmagjorda julklappar i år? Om ni har någon dvs :)

Jag vill jättegärna ha lite inspiration! Har kört fast lite.

Kanske kan vi posta bilder här när vi är färdiga med något? :)

Kommer inte att göra så väldigt många för jag har väldigt knappt med tid, men jag tycker om att pyssla så jag vill gärna fortsätta nära en förhoppning om att göra några själv i alla fall ;)

Dock vill jag att det skall vara saker man använder, inte hemmagjort bara för sakens skull m a o.

Det jag har hittills på listan är ett par mössor till systersonen samt dennes kommande syskon som är beräknad att födas strax efter jul. Gör nog varsin i trikå och varsin virkad. Mina egna barn har så många så till dem får det bli något annat...

Ett par sydda hakklappar åt vår minsta + systersonen, samt förkläden, både med armar och utan.

Men sen...

Jag virkar ganska mycket i Hooked Zpagetti, korgar i allsköns storlekar och någon sittpuff har det blivit, men det börjar kännas lite uttjatat. Någon sådan blir det nog dock ändå. Hm...

Vad skall ni andra pysslomaner hitta på? :)
 
Sv: Hemmagjorda julklappar?

Jag tänkte göra någon mössa och vantar till systers barn. Ska bara hitta något kul mönster och fint garn.
Tänkte göra något virkat gosedjur med till den minsta.

Annars står det rätt still på pysselfronten just nu, har ingen inspiration alls! Ser fram emot tips i tråden!
 
Sv: Hemmagjorda julklappar?

jag producerar tehuvor, grytvantar och grytlappar så det står härliga till.

Det är återvinning på hög nivå eftersom jag slaktar urvuxna jackor/överdragsbyxor och nu senast en feltvättat ylletröja vars muddar blev jättesnygga på grythandske.
 
Sv: Hemmagjorda julklappar?

Jag har bild på delar av förra årets julinspirerade produktion:

d93ed74433dc11e29bac22000a9f13d0_7.jpg
 
Sv: Hemmagjorda julklappar?

Hemmagjord glögg från scratch, det vore något att få. :)

Annars gillar jag även en glasburk med torra ingredienser till någon kaka/bröd, med ett recept (som man kan göra på fint papper och sätta fast med ett fint band) där det står vad som saknas och hur man bakar det. Man kan ju även baka kakan/brödet det avser och ge bort tillsammans med burken, så får både du och mottagaren pyssla på var sin front. ;)

Ett år gav jag bort vaniljsnaps som jag gjort själv; lät en vaniljstång och lite sockerlag stå och dra med vodka, eller om det var ljus rom. Hällde över i en fin flaska och gjorde en egen etikett. Uppskattat. :)
Hade jag varit superpysslig hade jag gjort egna tvålar (antingen från grunden eller med färdig tvålmassa om man ska vara latare). Doftsatta med aromaoljor och så kan man ha i t.ex. torkad frukt som dekoration och slå in dem i fint papper. Man kan hitta på en massa roligt, som att göra kaffetvål, skrubb med havregryn eller vad som helst.

Det var några julklappar som motpol mot stickat/virkat!
 
Sv: Hemmagjorda julklappar?

Något hemmagjort till sonen jag skulle vilja ha är en sångpåse med figurer i nått miljövänligt material. :)
 
Sv: Hemmagjorda julklappar?

Iår blir det pumpamarmelad med två olika smaksättningar.

pumpamarmelad_zpsbcf73da5.jpg
[/URL][/IMG]
 
Sv: Hemmagjorda julklappar?

Vetevärmare, hade jag tänkt, om jag hittar vete i storsäck till bra pris någonstans i närheten.
 
Sv: Hemmagjorda julklappar?

Jag brukar göra senap och be bort till närmaste familjen. Gör oftast på senapsfrön och smaksätter med lite roliga saker, honung, äpple eller öl brukar bli ganska roligt t.ex. :)
Bara att samla små söta burkar ett tag innan, och så skriva egen etikett. Väldigt uppskattat!

Annars funderar jag på att sticka något till bästa kompisens barn som kommer vilken dag som helst, eller några söta akvareller med färgglada djur.
 
Sv: Hemmagjorda julklappar?

Jag har virkat pandavantar, gjort lite sylter/ marmelader, en personlig fotobok och kattörhängen i fimolera?
 
Sv: Hemmagjorda julklappar?

kl

Hemmagjord glögg låter ju roligt! Tänkte också ge bort hemmagjort i år :)

Någon som har tips på recept på glögg med rolig smaksättning?
 
Sv: Hemmagjorda julklappar?

man kan tydligen ha både vete, korn, ris och en massa annat. jag fyllde min senaste med svart matvete från ica.
 
Sv: Hemmagjorda julklappar?

Fast det måste ju bli absolut billigast i längden att köpa en stor säck vete från en foderaffär? Jag har planer på lite allt möjligt nämligen, bl.a. att tillverka ett par ryggvärmare åt häst...:) Men vad bör man ha för sorts tyg? Ett lite tunnare bomullstyg?
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 801
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp