Ha, som att det skulle hjälpa . Jag kastar mig ur sängen i panik för att fly ut ur rummet, en liten bräda gör varken till eller från då .
En sån här då? Förvaring å allt.
(Förlåt TS, jag ska sluta nu...)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ha, som att det skulle hjälpa . Jag kastar mig ur sängen i panik för att fly ut ur rummet, en liten bräda gör varken till eller från då .
Sådana där är jättesnygga! Har mailat med företaget som bygger dessa men han sa att standardstorlek 120-säng kostade från 31 000 och uppåt, så jag gissade på minst 35 000 för det jag vill ha."Jag" byggde ett sovloft i min första lägenhet i stockholm, ett takhängt sådant
Minns inte vad företaget som gjorde det hette, men det landade nog på ca 20 000 har jag för mig.
Hade en 140-säng, och fick mycket extra förvaring tack vare bokhyllorna runtom.
Här är det precis klart i princip, så det ser lite tomt ut
Fick därmed plats med tresitssoffa, soffpall, 140-säng, matbord (som kunde fällas ut så man kunde sitta 6 st), tvbänk och soffbord på mina 26 kvm. På de 26kvm är hall + kokvrå + badrum medräknat.
Sådana där är jättesnygga! Har mailat med företaget som bygger dessa men han sa att standardstorlek 120-säng kostade från 31 000 och uppåt, så jag gissade på minst 35 000 för det jag vill ha.
Kanske egentligen bara borde spara ett tag och bygga senare...
... skrikandes i panik.dig i nätet och blir hängande som en insekt i ett spindelnät...
... skrikandes i panik.
Haha nä! Stackarn tvingas redan leva med att jag skriker nattetid (no joke alltså) och kan inte tänka mig att han skulle uppskatta att jag istället för att fly ut ur sovrummet sitter fast i ett nät och gapar där istället .Vadå, blir inte din sängkamrat lugn och harmonisk av det?!
Alltså... Dagens skratt! Var du rädd för skärpet eller vad hände?Jag hade en variant där jag för mycket länge sedan satte mig kapprak upp i sängen och vrålade som en babian samtidigt som jag slog på ett skärp som stack ut från garderoben bredvid sängen.
Alltså... Dagens skratt! Var du rädd för skärpet eller vad hände?
Det gör nog tyvärr de flesta .Men jag ligger klart i lä när jag hör om dina bravader.
Min bror har precis byggt som din nedre bild i sin minimala lägenhet. Han har skrivbord etc ovanpå. Nackdelen är väl att det måste finnas fri golvyta att dra ut sängen på. Men fördelen är väl att en slipper sova-i-loft-känslan om en inte vill ha den.Nu spammar jag min egen tråd här, men jag ritade upp två förslag på sovloft i hallen. Tänker mig att jag kan bygga någon slags vägg på sidan mot dörren?
Problemet med att ha det i hallen är att långa personer kommer att få ducka lite. Jag är 169 cm och vill ha åtminstone 180 cm frigång under. Det är inte speciellt högt. Känns okej att ha i min arbetshörna i vardagsrummet, men i halva hallen? Nja...
Började då tänka i lite andra banor. Poängen med sovloftet är ju att få undan sängen, det kan man göra på andra sätt också. Någon som sett något sånt här?
Är det inte lite smidigare att lägga golvet efter loftbygget? Med risken att repa nya fina golvet tänker jag..Jag hade en tidigare tråd om klickgolv, men jag insåg att jag kommer totalt spamma ner forumet med trådar om jag ska starta en ny tråd om varenda fundering jag har om min nya lägenhet.
Håller på att lägga laminatgolv i köket och jag blir så nöjd! Det är en sån enorm förbättring mot tidigare. Hade det inte varit en hyresrätt hade jag lagt riktigt trägolv, men någon måtta får det vara på hur mycket pengar jag lägger ut.
Dagens jobb, från det här...
... till det här!
Ska lägga samma golv i vardagsrummet, förhoppningsvis hinner jag klart med det i helgen och golvet är på plats innan loftet börjar byggas.