Hemmabyggt sovloft?

Är det inte lite smidigare att lägga golvet efter loftbygget? Med risken att repa nya fina golvet tänker jag..
... du har en poäng. Inte riktigt tänkt på det. :o

Loftbygget kommer nog inte igång förrän jag flyttat in dock, så jag får köpa skyddspapper för att skydda golvet. Väntar på att få startdatum fö bygget från firman jag haft kontakt med.

Golvet i köket är inte helt klart, men själva matplatsdelen blev klar i förrgår. Jag har köpt både bord och stolar på Blocket och är SÅ nöjd över hur det blir! Älskar stolarna, de är fantastiskt bekväma att sitta i. :love:

FB94C033-CD7F-4D9C-BC94-A87F0AC73639.jpg

På väggen ovanför bordet har jag tänkt sätta upp en tavla eller affisch. På motsatt vägg ska en stringhylla upp där jag tänkte förvara min lilla samling kokböcker.

(Hittade en hel hög med stringhyllegavlar när jag var uppe på pappas vind i ett annat syfte, och han förstod inte alls min glädje över ett par gamla hyllgavlar. "Men ta dem! Jag ska inte ha dem." "Men du kan sälj--" "NEJ! Ta dem, herregud! Det finns hyllor nånstans, ta dem också!" :D )

Här är en lite stökig före-bild på väggen där sängloftet nu kommer att hamna. Blev ny placering (inte i hörnet) efter massa måttande och diskussion med snickaren.

BAD8D1D2-757C-43DF-8DE9-5D9F9966C2AE.jpg

Golvet i köket är inte helt klart, men själva matplatsdelen blev klar i förrgår. Jag har köpt både bord och stolar på Blocket och är SÅ nöjd över hur det blir! Älskar stolarna, de är fantastiskt bekväma att sitta i. :love:

FB94C033-CD7F-4D9C-BC94-A87F0AC73639.jpg

På väggen ovanför bordet har jag tänkt sätta upp en tavla eller affisch. På motsatt vägg ska en stringhylla upp där jag tänkte förvara min lilla samling kokböcker.

(Hittade en hel hög med stringhyllegavlar när jag var uppe på pappas vind i ett annat syfte, och han förstod inte alls min glädje över ett par gamla hyllgavlar. "Men ta dem! Jag ska inte ha dem." "Men du kan sälj--" "NEJ! Ta dem, herregud! Det finns hyllor nånstans, ta dem också!" :D )

Här är en lite stökig före-bild på väggen där sängloftet nu kommer att hamna. Blev ny placering (inte i hörnet) efter massa måttande och diskussion med snickaren.

BAD8D1D2-757C-43DF-8DE9-5D9F9966C2AE.jpg

Vilken skillnad på golvet :love: så mycket snyggare!

Dag två hade det inte hänt så mycket, mest borrande av hål i taket och det var inte så intressant att fota.

I dag hade han tänkt sig bli klar, men attacken i Stockholm gjorde honom försenad. Det känns så otroligt oviktigt med en jäkla loftsäng en dag som denna. När han ringde för att be om ursäkt för förseningen började jag nästan skratta... herregud, jag klarar mig i soffan över helgen!

Så här ser det i alla fall ut idag.
F7FD701B-8D19-4740-8A73-D39CDD88D7E1.jpg

7C25D589-EEF2-44CB-9CD0-648DC839B248.jpg

Nu ikväll. :love:

Packat upp typ en tredjedel av en bokkartong och bara ställt in saker huller om buller, men det här blir sååå bra! Det ska upp dimmbara spotlights under bara, sen är det klart.

Jag funderar på att måla beslagen vita också, samt eventuellt fila till en kant jag tycker blev lite grov, men annars är jag supernöjd! :)

Packat upp typ en tredjedel av en bokkartong och bara ställt in saker huller om buller, men det här blir sååå bra! Det ska upp dimmbara spotlights under bara, sen är det klart.

Jag funderar på att måla beslagen vita också, samt eventuellt fila till en kant jag tycker blev lite grov, men annars är jag supernöjd! :)
Ska du ha stegen där hela tiden eller ska du bygga någon form av trappa?

Gud vad snyggt :o:love::love::love::love:

Ska du ha stegen där hela tiden eller ska du bygga någon form av trappa?
Haha, jag ska fixa en trappa! En som ska dubblera både som bokhylla och avställningsyta när man sitter i soffan. :up: Jag kommer behöva sätta ett "steg" i väggen också då soffan är längre än sängen.

Den där stegen är för kort dessutom, kommer inte upp. :o Blir soffan en natt till innan jag hämtat en större stege hos pappa.

Trubbel i paradiset - min snickare hade inte uppfattat att jag bor i en hyresrätt. Vi pratade om det när han var där och tittade inför offert, eftersom jag ville veta hur många och stora hål det blev i väggen.

I offerten står det ingenting om ROT-avdrag, men han lämnade offert där ROT-avdraget var "inkluderat" så att säga, så nu blev priset rejält mycket dyrare än vad offerten visar. Långt mer än vad jag hade tänkt mig... trots att han lämnar lite rabatt nu.

Vad har jag för rättigheter här? Måste jag betala det nya priset trots att offerten är på ett helt annat pris och inte nämner ROT-avdraget någonstans?

Rent juridiskt, om det inte står något i offerten som kan kopplas till rot-avdrag eller det sagts muntligt kan inte jag se annat än att snickaren får ta den smällen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka