Hemma med halmen...

Eastwick

Trådstartare
Vet inte var denna tråd skulle ligga men iaf. mina hästar äter ju halmen de skall sova på. ;)

Hur går det för er andra med halmen i vinter?

Här tog vi in det sista igår, kalasfin halm utan ett regnstänk på. 940st 8 kilosbalar hälften vete och hälften havre. Slitigt men ack så skönt när det är färdigt, pressen krånglade första dagen samt lite ont om folk men allt gick vägen. Nu slipper jag drömma mardrömmar om krånglande maskiner samt regn... :p

Sv: Hemma med halmen...

Vår halm står fortf på åkern...:crazy:
Tror aldrig jag varit med om mer regnande...

vår grannes halm står också fortfarande på åkern..

Köper det mesta och i år fick vi torr fin havrehalm. Vår egen havre tröskades igår och halmen ligger fortfarande på fältet. Häromkring odlas mest havre för att ha något mellan vallskördeåren. När havren används som skyddsgröda blir halmen minst lika mycket mat som strö!

Vi köper halm, vet inte varifrån det är stallägaren som ordnar det.
Vi har kvar massor från förra året. Lite konstig halm faktiskt, vet inte vad det är för sort. Den är lite grådassig och tråkig, men är inte det minsta dammig och hästarna gillar att äta den också :d
Vi fick ett gratis släp av gyllene fin halm, den är däremot jättedammig!

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag undrar åt en bekant (men givetvis nyfiken själv) som inte är sådär "haj" på datorer osv, så jag söker svar bland andra...
Svar
16
· Visningar
2 232
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
4 075
Senast: Lotus
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 394
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 422
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka