Hemma gjort pälsglans?

C

Cronis

Jag ska tvätta Bobos svans till helgen å tänkte oxå passa på att reda ut den ordentligt.
Naturligtvis har jag inget pälsglans hemma :( så jag får komma på nått eget.
Hur ska jag göra?

Jag har tänkt å tvätta svansen i vanlig grönsåpa. (om jag inte hittar hästschampo i stallet).
Vad ska jag ta som pälsglans då? Sköljmedel till tvättmaskinen? :rofl:
Eller går det med balsam? :crazy:

Jag hinner inte åka å köpa pälsglans, så om man kan använda nått i hemmet är det bra.

Sv: Hemma gjort pälsglans?

Skulle köra med balsam, inte sköljmedel till kläder, det börjar lätt klia. Bästa vore sådant där balsamspray som man sätter i barns hår efter duschen så att deras hår inte trasslar sig.

Tvätta svansen i yes, då blir den lättare att reda ut än med såpa,
annars tänkte jag tvärt om,
varför inte ha pälsglans i håret, det tror jag film stjärnor har.

Jag har pälsglans i mitt egna hår. Fungerar utmärkt!

Är det lätt att tvätta bort pälsglansen ur sitt eget hår? blir håret fett lika fort eller håller det sig fint längre än utan pälsglans? *frågor*

Jag har bara pälsglans i längderna, tycker inte att håret blir fett. Lätt att tvätta ur med vanligt shampo. Jag har tunt lite flygigt hår och tycker att pälsglansen håller bra styr på det.

hmm ja man kanske ska prova med det då, mitt hår flyger runt och är elektriskt som bara den om jag inte har vax i det, men då ser det fett ut efter bara några timmar när vaxen släpper :crazy:

HubbNubb skrev:
Skulle köra med balsam, inte sköljmedel till kläder, det börjar lätt klia. Bästa vore sådant där balsamspray som man sätter i barns hår efter duschen så att deras hår inte trasslar sig.

Asså, jag fatta ju att man inte kan ha sköljmedel i svansen... :smirk:
Men iaf...
Balsam spray låter inte nån hit det heller, med tanke på att det går åt en enorm mängd. Samt att det går ur så fort.
Det bästa är kanske bara att tvätta svansen, försöka reda ut den så bäst det går å sen låta den vara...? :crazy:
Om jag itne hittar glans-medel i stallet. Men jag är osäker på att vi har nått kvar...

Åk in på macken och köp cilikonspray. Det är samma sak som pälsglans men utan parfym. Och mycket billigare.

freike skrev:
Åk in på macken och köp cilikonspray. Det är samma sak som pälsglans men utan parfym. Och mycket billigare.

Ah!
Smart, att inte min sambo sagt det. Han är ju bilfreak om något. Han har säkert det i garaget! :idea:
Är det smidigt att spraya på?
Vad är det för behållare?!

Silikon är ju egentligen inget en svans mår särskilt bra av, men om du inte är rädd för det så går det bra att använda vinylglans eller instrumentbrädepolish.
Annars tycker jag det låter bäst att du tvättar det och har i vanligt hederligt balsam. Tvätta med grönsåpa, det reder ut bra.
Men får jag bara fråga en sak? Varför tar du inte och köper pälsglans?

Zenith skrev:
Silikon är ju egentligen inget en svans mår särskilt bra av, men om du inte är rädd för det så går det bra att använda vinylglans eller instrumentbrädepolish.
Annars tycker jag det låter bäst att du tvättar det och har i vanligt hederligt balsam. Tvätta med grönsåpa, det reder ut bra.
Men får jag bara fråga en sak? Varför tar du inte och köper pälsglans?

Klart jag kan köpa pälsglans.
Problemet är bara att jag inte hinner till Hööks under morgondagen... :crazy:

Aha, det löste mitt huvudbry. :) Fattade bara inte varför du inte bara gick och köpte :D
Ska du ändå köpa när du har lite bättre tid, så rekommenderar jag varmt Equistars pälsglans. Den är silikonfri, dryg som fan och så gör den både päls, man och svans alldeles mjuk! :)
Använder inget annat än detta märke. Det blir heller inte sådär halt som med silikonpreparat. (Iofs en "fördel i svansen, men som sagt inget den mår bra av)

Jag har alltid kört med Firefox (heter den så, den där orange:a)
Sen finns den en annan orange flaska där märket börjar på E..... nånting.

Dom gillar jag.

Det värsta med vissa glans, är att man blir halkig om händerna när man håller på och fixar svansen, å jag hatar det.
Det är sååå vidrigt äckligt å snuskigt. Det känns...äckligt. BLÄ!
Det är nästan värre än att ta i bomull... :crazy:

*ryyyys*

Man och svans är döda hårstrån så det finns nog inget som den inte mår bra av då det är stendött. Allt som skyddar håret är alltså bra, även silikon.

Man ska bara akta sig för att använda "annorlunda" medel i man och vid svansroten då det kan ge hästen klåda om man har otur.

Den andra orangea flaskan är Equistar. Tycker om det mycket mer än foxFire, det blir så halt av FoxFire!

Love*Laika skrev:
Den andra orangea flaskan är Equistar. Tycker om det mycket mer än foxFire, det blir så halt av FoxFire!

Ja så heter den!
Det är dom två jag andvänder mig av mest, men det är sällan jag kan köpa det då Hööks har sitt eget sortiment.
Och det blir dyrt att köpa EN pälsglans via postorder... :crazy:

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, så jag tänkte mig höra mig lite för hos er på Bukefalos. :) Jag är 22 år och bor hemma medan jag...
Svar
0
· Visningar
809
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 212
  • Låst
Övr. Barn Minns ni att jag skrev om min dagmamma som lämnade barnen ensamma? Hennes chef har nu pratat med henne om saker som jag berättat, och...
Svar
9
· Visningar
1 297

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka