Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag sommarjobbade på Pripps för några decennier sedan förekom det, sedan dess har jag inte varit med om det. Samtidigt som jag är medveten om att det finns verksamheter där det bevisligen är motiverat så känner jag att jag själv nog skulle ha svårt att känna mig bekväm i ett sådant sammanhang. Har inte en arbetsgivare större förtroende för mig än så, då saknas viktiga förutsättningar för att jag skall gå in med engagemang och lojalitet i min yrkesroll.Har ni det på jobbet?
Jag är nyfiken på om det är andra än butiker som har det.
Har inte en arbetsgivare större förtroende för mig än så, då saknas viktiga förutsättningar för att jag skall gå in med engagemang och lojalitet i min yrkesroll.![]()
Mmm, det snackas ju mycket så. Arbetsgivarna inom handeln pekar mycket tydligt ut sina anställda som tjuvaktiga.Enda bevis för det som jag har sett är uppskattningar som handlarna kommer med. Varför gör de inte då hemgångskontroll av kunderna?
Jag har lite svårt att se att vi som yrkesgrupp skulle vara kriminellare än andra?
Mmm, det snackas ju mycket så. Arbetsgivarna inom handeln pekar mycket tydligt ut sina anställda som tjuvaktiga.Enda bevis för det som jag har sett är uppskattningar som handlarna kommer med. Varför gör de inte då hemgångskontroll av kunderna?
Jag har lite svårt att se att vi som yrkesgrupp skulle vara kriminellare än andra?