Heltidsjobb och hund?

Sv: Heltidsjobb och hund?

Fast det där med att ha två hundar bara för att de inte ska vara ensamma känns lite sådär, läste i någon gammal tråd att man snarare får två hundar som är ensamma och sen två hundar att aktivera när man väl kommer hem. Nu är det ju kanske inte därför du har två, men det var bara en reflektion från min sida.

Tack alla för tips och tankar. Jag är fortfarande fruktansvärt sugen på att skaffa en hund, men jag avvaktar iaf till efter jul och nyår och en bit in på nya året. Sen får vi se hur det går med jobbet och jag har ju funderingar på att ev. börjar plugga lite samtidigt och då känns det som att jag inte kommer ha så mycket tid över till hund, tyvärr, även om jag löser ensamhetsproblemet dagtid.

Sv: Heltidsjobb och hund?

Tyvärr är det ingen bra lösning iaf, två hundar ger inte sällskap till varandra som man kan tro ( vad jag läst mig till ).

Allmänt:

Det är egentligen inte rastning och kisseri som utgör det största problemet, det känns som många i tråden fokuserar på det. Problemet är ju ensamheten under så pass många timmar som ett heltidsjobb kräver.

Jag skulle aldrig någonsin skaffa hund på premisserna att låta hunden vara ensam 8 timmar dagligen, huvva! Jag kan inte se i framtiden, men min nuvarande hund kommer inte att behöva ligga ensam så pass många timmar regelbundet heller. Hon klarar av det alla ggr, men bara för att hon klarar av att vara ensam så betyder inte det att hon mår bra av det.

Nej, hundvakt är mitt heta tips, för att låta hunden ligga ensam 8 timmar är inget bra hundliv anser jag.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 337
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag längtar så efter att skaffa hund. Men förstår inte hur folk löser det, särskilt under valptiden?! Vi är en familj med tre barn. Vi...
2
Svar
35
· Visningar
5 654
Övr. Hund Hej gänget! Jag är förkyld och har för mkt tid och därför passar jag på att ställa en fråga /göra em tråd 🤣. Som några vet så skaffade...
2
Svar
26
· Visningar
4 355

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat