Helt utslagen av migrän

Och så mår du pyton på jobbet ... Då är det ju skitlätt, må bättre! (OBS, ironi ...)

Jag känner igen det du beskriver från andras berättelser. EN migräntrigger klarar de utan att bli dåliga, men när två råkar sammanfalla i tid så utlöses attacken.
Ja... livet ska inte vara lätt säger dom... :banghead: ;)
 
Tro mig, om jag vore arg så skulle det märkas ;) Mer fascinerad över att bli ifrågasatt angående min personliga erfarenhet av min migrän och vad som lindrar just för mig av en vilt främmande människa.

Fast i ditt första inlägg skrev du att duscha varmt var något som hjälper mot migrän, inte att det hjälper dig mot migrän. Med andra ord såg det verkligen ut som en allmän rekommendation, att har man migrän ska man duscha varmt och länge för att må bättre. Hade jag provat det hade jag nog fallit död ner på fläcken... Så att det rådet blir tydligt ifrågasatt ser jag som något bra! Sen kanske det hjälper dig, och det är ju bra, men ett allmänt råd till migränoffer att duscha varmt tror jag är vanskligt.
 
Om sumatriptan inte hjälper i tablettform så hjälper troligen inte nässprej heller. Hela den där medicingruppen är triptaner.

"Migränyoga" hjälper möjligen om det är stress och spänningar som triggar din migrän. Då kan vilken form som helst av avslappning fungera.

Jag måste säga emot dig, kära migränpatient (jag vet att du skrev "troligen", men vill ändå inflika mina tankar och erfarenheter) :D Inte en enda triptantablett har hjälpt mig, medan nässprayen funkar. Injektionerna funkade till en början.

Tar jag t.ex. Treo vid första känningarna funkar det ofta skitbra, men tar jag aspirin och koffein i tablettform funkar det inte alls. Jag tror det har att göra med hur snabbt medlet verkar o.s.v.

Sammanfattning: Prova dig fram. :)
 
Jag måste säga emot dig, kära migränpatient (jag vet att du skrev "troligen", men vill ändå inflika mina tankar och erfarenheter) :D Inte en enda triptantablett har hjälpt mig, medan nässprayen funkar. Injektionerna funkade till en början.

Tar jag t.ex. Treo vid första känningarna funkar det ofta skitbra, men tar jag aspirin och koffein i tablettform funkar det inte alls. Jag tror det har att göra med hur snabbt medlet verkar o.s.v.

Sammanfattning: Prova dig fram. :)

Tja, jag säger inte emot dig. Vad som lindrar migrän verkar vara så otroligt individuellt att jag inte skulle protestera mot någon som hävdade att hennes migrän försvann när hon dansade hambo :D
 
Säg till om det funkar ;)

Nu när jag tänker efter träffade jag en massör som hävdade att migränanfallen går över ifall hon badar bastu. Det lät så mysko att jag helt enkelt inte sorterade det under "migränlindring" i mitt hjärnarkiv.
 
Zomig "is tha shit" (för mig, kanske bör tilläggas)
Hjälper bäst om man sover minst 2 timmar efter man har tagit dem
 
Nej tack. Jag bastar regelbundet, men vid migrän kan jag inte ens tänka på bastu utan att spy.
TrekPuke.gif
 
"Migränyoga" hjälper möjligen om det är stress och spänningar som triggar din migrän. Då kan vilken form som helst av avslappning fungera.

Riktigt så enkelt är det ju inte. Yoga är inte bara avslappning. Om vilken som helst form som avslappning skulle hjälpa, hur kommer det då sig att så många har provat allt innan de provar yogan och upptäcker att det fungerar, trots att triggersen varierar?
 
Riktigt så enkelt är det ju inte. Yoga är inte bara avslappning. Om vilken som helst form som avslappning skulle hjälpa, hur kommer det då sig att så många har provat allt innan de provar yogan och upptäcker att det fungerar, trots att triggersen varierar?

Väldigt många har provat ALLT när de till slut upptäcker något som fungerar. Vad det är, varierar. För en del är det säkert yoga, för andra något annat.

Alternativbehandling och migrän är ett kapitel för sig. T ex upptäckte en forskargrupp att patienter som fick fuskakupunktur fick lindring i sin migrän i samma omfattning som patienter som fick riktig akupunktur.

Värdet av placebobehandling ska nog inte underskattas när det gäller migrän. Huvudsaken (sic!) är att man uppplever att man blir bättre.
 
Värdet av placebobehandling ska nog inte underskattas när det gäller migrän. Huvudsaken (sic!) är att man uppplever att man blir bättre.

Placebo är fantastiskt. Synd bara att det hafsas över på läkarutbildningen så de kan gå över till sådant som botar "på riktigt".

Men i fallet jag beskrev ovan var personen väldigt skeptisk till yogan, men hon bestämde sig för att prova ändå. Jag vet inte om placebo funkar även när man är skeptisk.
 
Jag har hittat min egen lösning som hjälper mig när jag har migrän.
Jag tar två Panodil och en Diklofenak som jag sköljer ner med en stor energidricka (Föredrar just nu Burn, men just den biten kan variera...). Har jag en lindrigare "känning" nöjer jag mig med det, är det lite värre tar jag även en Zomig nasal.
Med ett par timmars sömn också brukar jag bli nästan helt funktionsduglig efter denna cocktail.

Jag har provat att byta ut energidrickan mot två koffeintabletter, men det ger inte alls samma effekt. Inte ens om jag sköljer ner det med någon vanlig läsk. Utan det verkar vara något mer än koffeinet i energidrickan som hjälper till. (möjligen taurinet - jag har ett uppslag för mitt framtida exjobb i just detta ämne så jag fördjupar mig inte i det just nu. Men vid en snabbkoll har jag hittat artiklar på PubMed där taurin och migrän finns nämnda i samma artikel...)

(diklofenak har jag för min vanliga ledvärk, men den finns ju receptfri också numera)
 
Diklofenak har jag provat och det funkar inte alls på mig.... Men det är väl så att man får prova sig fram! Skönt för dom som hittat SIN lindring! :)
 
Jag har fått nån sorts koll på min migrän tror jag. Just med noga regelbundet intag av kaffe. Ska jag ut på nån grej (fest, föreläsning, biltur) har jag med mig godis och energidricka, och jag har upplevt att det hjälper nästan lika bra som treo om jag dricker energidryck och äter godis genast vid första symtom. Ganska intressant.

Jag har ju ingen aning om det faktiskt är koffeinet som hjälper, men inte fan vågar jag sluta nu! (hej placebo)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Givetvis har jag ett annat nick, de som känner igen mig behöver inte outa mig här. Jag har en helt fruktansvärd arbetssituation...
Svar
13
· Visningar
1 778
Senast: napoleon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp