Helt ny på islandshästar..

N

Nanne

Jag har aldrig ridit islandshästar förut men har nu fått ett erbjudande om att ha en på halvfoder. Jag kan inte särskilt mycket om deras gångarter. Vad är grisepass? Hur får man en islänning att tölta? (under förutsättning att de kan det) Kan man lära en gammal islänning att tölta? Gud va jag känner mig kass på detta område..... :confused:

Sv: Helt ny på islandshästar..

Har du aldrig ridit islänning förut gör du bäst i att ta ett par lektioner på en välskolad häst - för att veta "vad" som är vad, och hur man gör. Detta med gångarter kan vara alltifrån busenkelt till grymt svårbemästrat, både beroende på ryttarens talang och skicklighet för ridningen samt hästens talang för gångarterna.

Sv: Helt ny på islandshästar..

ta några privat lektoner på en ridskola på en bra och duktig häst så du lär dig först. annars är det jättesvårt! man måste veta hur man rider tölt för att kunna tölta...

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
703
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 021
Fritid Vi ska köpa en ny högtalare till en förening jag är med i. Högtalaren ska användas på ponnyutställningar och liknande arrangemang, både...
Svar
7
· Visningar
410
Senast: Sassy
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 927
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V