Helsulor och snö.

Faust_86

Trådstartare
Jippi! Nu har vi fått snö och idag ska det tolkas.
Problemet är att det är inte speciellt kallt så det klibbar ihop sig lite.
På bakhovarna går det bra, där har vi vanliga snösulor men på fram har vi helsulor och där fastnar det massor :crazy:.

Några tips???

Funderade på om man kan lägga som ett hovbandage och bara sticka hål för broddarna, frågan är om det hjälper...:confused:

*hjälp*

Sv: Helsulor och snö.

prova att olja in sulorna eller stryk ett ljus på dom, fettet gör att snön inte fastnar lika lätt. lycka till

Har provat med olja, funkar inte, ska prova med ljus.

Fick sitta av 3 ggr idag och slå bort annars föll de ganska ok...
Men det är ju inte direkt bekvämt för honom...

tänk kemi! Preparera sulorna med ngt som inte snö å väta fastnar på, funkar det inte med ljus ta det fetaste du hittar, eller kanske tjära. lycka till

Konstigt, jag har hela sulor fram (de som är knallblå och stenhårda) och har inte alls haft några problem med snö som fastnar...

jag hade helsulor på en ponny när jag var yngre.. fastnade inte heller något nämnvärt i dom....

Själv provade spraya pälsglans i hovarna... funkade inte så bra då det var blötsnö = spelar ingen roll om du preparerar med nåt eller inte då det trycks ihop i hoven i alla fall...

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 557
Senast: Ramona
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 265
Foder & Strö Nu vet jag inte vad jag ska göra...behöver ideer! :confused: Har en 3 årig arab valack ca 150 i mankhöjd växer ännu. Han får nu 6 kg...
2
Svar
30
· Visningar
3 865
Senast: Buck
·
Hästhantering Man kan ju komma i situationer då man helt enkelt inte har någon som kan hjälpa en vid lastning utan måste klara det själv, om man nu...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 844

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat