Helskodd byxor från B**jes

hallu...
jag har dessa och är väldigt nöjd. dom va lite stela i början men d e ju d flesta helskodda. normala i storleken tycker jag, lite längre i benen vilket passar mina 178 cm.
Dom är något ribbade vilket inte syns på bilden.
är inte sååå varma...

annars så kan jag rekomendera dessa Full Seat oxå från börjes för 425:-
lite kraftigare, ganska tjocka. lite mindre i storleken.

båda dessa byxor har hållt äldigt bra för mig och är flitigt använda....

dom där full sseat tål att tänkas på :)
Har bara 2 ridbyxor :crazy:

ja gör det för dom är UNDERBARA!!
skulle jag kunna så skulle jag bo i dom... :D
lite små i storlekarna e dom, lite kortare i benen...
men UNDERBARA :love:

Mina champion sprack första gången jag satt upp på hästen, men jag kanske fick ett måndagsexemplar :confused:

Jag har båda....Champion Full Seat tycker jag inte alls om, visste inte att det skulle vara ribbat tyg på dom, vilket jag inte gillar. Däremot manchesterbrallorna använder jag nästan dagligen. Det första paret sprack i grenen så jag fick byta dom, de var tydligen den första sändingen jag fick först och det hade varit fel tyg i dessa! Supersköna men det tar ett tag innan man kan sitta upp på hästen utan att det tar emot, tom töjer sig lite sen! :)

full seat är blä tycker jag. de faller sönder i sömmar och flera hål hat uppkommit. dessutom hänger de i baken. nej fy.
jag röstar för de ribbade.

hmm...
på mig sitter d som ett smäck i alla fall...
inga hål eller nått trots att dom är FLITIGT använda...
d ribbade e oxå bra men jag tycker jag får betydligt mer häng av dom. plus att dom e rätt höga i midjan oxå...

då blir det ett par manchester ridbyxor och deras billiga helskodda, jag skall bara ha dom helskodda som slit och släng

Tror att det var full seat jag köpte (men som jag nu sålt..)
Hade beställt enligt måttabell men jag tyckte de var alldeles för stora i storleken. De kändes 'pösiga' men samtidigt något stela av skoningen. Har för mig att någon
söm gick upp också..

Jag trivdes inte med dom byxorna, men jag vet andra som har
sådana som verkar trivas med sina.

Dom är alltså stora i stl.?
Jag mätte och jag skulle nligt tabellen inte kunna ha dom ridbyxorna, har breda höfter vilket ger en bred midja.
Jag har normalt 38-40 i byxor och enligt tabellen skulle jag behöva större än 46 :eek:
Köpte för många år sedan ett par tygskodda och dom var stora i stl.

Ja, jag tyckte det i alla fall. Jag skulle behövt Minst en
storlek mindre, kanske två.. Hade ju mätt enligt tabellen
korrekt, och det vart då samma storlek som på de andra utav
mina ridbyxor (och andra byxor också för den delen..) Så jag
tyckte in tabellen stämde ihop med storlekarna..

I oförsig tyckte jag att de satt rätt så hyfsade (endast ngt
stora) vid första prövningen då de var nya. Men sedan vart
de liksom större och typ töjde ut sig..

hmm...
litar själv inte direkt på olika sortes måtttabeller eftersom d verkar vara gjorde efter en skyltdocka.

jag och mamsen gjorde ett test en gång med tabellerna för BH:sar. Enligt den så skulle vi båda ha A-kupa. men båda vi använder D...

:rofl:
Jag tror jag skippar dom helskodda denna gång och köper manchester byxorna :)

Jag har dom helskodda och dom gillar jag, normal i storleken.
Ang manchesterbyxorna har jag svarat om dom i din andra tråd...

Tänkte bara tipsa om att Hööks ju har manchesterridbyxor för 429 kr ungefär. Jag har 2 par av dem, de är jättesköna! :)

Jag har 2 par Full Seat.
Jag är jättenöjd med dom, iaf för det priset.
Visserligen är sömmarna av lite ojämn kvalitet, men man kan ju handskas med nål och tråd. :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 653
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Tänkte kolla om någon annan har samma problem och hur ni löst det i så fall. Har problem med min svanskota och har haft mer eller mindre...
2
Svar
25
· Visningar
2 352
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar