Helsingborgs Ridgymnasie

Swat007

Trådstartare
Jag tycker att Helsingborg skulle få en tråd för deras ridgymnasie, hoppas den har hamnat rätt.
Alla ni som har gått där eller går där eller ska börja kan väl skriva lite hur där är och hur de går till och lite tankar för er som ska börja där =)

Tacksam för svar,,:D

Sv: Helsingborgs Ridgymnasie

Jag skulle gått där.
Skulle börjat idag.
Men eftersom ja inte fick tag på boende så kan ja inte gå där.
helt sjukt, skolan hjälpte inte mig med något.
Jag var på 22 reserv, och kom in dom ringde i Torsdags.
Och hur lätt är det att fixa boende? stallplats.
Mycket Mycket dålig skola. Sedan får man inte ha med sin egen häst i utbildningen.
Väldigt konstig skola.
Det är min uppfattning.

Mvh Emelie

Konstigt man inte få han sin häst i utbildningen :confused: ?
Skall välja nästa år :( Vet inte vad jag vill välja !

Mvh
Eran Emma

Har med försäkring att göra, har flera kompisar som går där och som är toknöjda och aldrig skulle byta.

Jag skulle gått där.
Skulle börjat idag.
Men eftersom ja inte fick tag på boende så kan ja inte gå där.
helt sjukt, skolan hjälpte inte mig med något.
Jag var på 22 reserv, och kom in dom ringde i Torsdags.

Tillfälligt boende hade du kanske kunnat lösa, eller eventuellt börjat terminen något senare när det löst sig med boende.
Ingen kan begära att du ska kunna ordna en bostad på två vardagar och ett veckoslut!

Immer

Dom kunde begära det.
Jag frågade ändå kan man komma 1 vecka senare?
men det kunde jag inte.
Skulle jag pendla 23 mil varje dag då?
För att börja terminen. jag fick jue inte äns tag i ett tillfälligt boende. Och skolan kunde inte hjälpa mig med något.

Jo tack, det är ju just en bra skola ^^

Nu har jag gått på skolan en vecka och det är toppen, god mat, snälla lärare och fina hästar, jätteskojj...KOmmer verklige stortrivas här =):D

Hejsan
Jag är från avgångsklassen -07 på ridgymnasiet. Efter att ha läst igenom tråden så kan jag faktiskt säga att jag inte är ett dugg förvånad eller ens tveksam på om det som står stämmer. Jag kan inte göra annat än att hålla med om att skolan enligt min uppfattning inte är speciellt bra(tyvärr!). :smirk:

Jag ska inte tala för andra men jag kan utan tvekan säga att jag och därtill flera andra i klassen som tog studenten -07 är missnöjda med bland annat utbildningen och sättet vi har behandlats på på skolan, listan kan göras lång. Utbildningen har på många sätt inte varit vad som lovades från starten, kurser som skulle varit lästa i 1:an och 2:an klämdes in på de få sista veckorna i 3:an, hästmaterialet har periodvis varit mkt dåligt till de kurser de var tänkta att användas till (tex. Kurser där målet var att "Kunna rida och köra en skolad häst" användes ibland 4-5-åringar.) Det somdock är mest skrämmande är sättet skolledningen behandlade oss, jag minns speciellt ett tillfälle 3:an då personal hade hört när några elever suttit och diskuterat skolan på en matrast, lektionen efter kom personal från skolledningen in på lektionen och nästintill hotade klassen :crazy: Vid ett annat tillfälle, i 1:an fick en person ur skolledningen ett totalt utbrott på klassen utan direkt anledningen och stod under drygt 1 timme och gallskrek framför en minst sagt skärrad och mkt förvånad klass :crazy:

Men allt har inte varit pest och pina, men utan våran underbara :love: klass hade nog inte många ur våran klass gått kvar alla 3 åren ut. Klassens sammanhållning var kanon även om vi stundtals mer eller mindre velat klösa ur ögonen på varann :o Vi har verkligen haft våra "ups and downs" men utan klassen hade iaf inte jag klarat att gå kvar alla 3 åren.

Jag hoppas innerligt att saker och ting kommer att ändras, hoppas att de nya eleverna kommer få 3 underbara år och att skolan verkligen har tagit till sig av den kritik den fått. Skolan har alla förutsättningar för att kunna bli en kanonbra skola, speciellt den mkt fina anläggningen och skol-lokaler, den underbara kocken och hennes goda mat :love: och en del mkt mkt bra lärare :idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 559
Senast: mars
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 180
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar