Sv: Helsingborgs Ridgymnasie
Hejsan
Jag är från avgångsklassen -07 på ridgymnasiet. Efter att ha läst igenom tråden så kan jag faktiskt säga att jag inte är ett dugg förvånad eller ens tveksam på om det som står stämmer. Jag kan inte göra annat än att hålla med om att skolan enligt min uppfattning inte är speciellt bra(tyvärr!). :smirk:
Jag ska inte tala för andra men jag kan utan tvekan säga att jag och därtill flera andra i klassen som tog studenten -07 är missnöjda med bland annat utbildningen och sättet vi har behandlats på på skolan, listan kan göras lång. Utbildningen har på många sätt inte varit vad som lovades från starten, kurser som skulle varit lästa i 1:an och 2:an klämdes in på de få sista veckorna i 3:an, hästmaterialet har periodvis varit mkt dåligt till de kurser de var tänkta att användas till (tex. Kurser där målet var att "Kunna rida och köra en skolad häst" användes ibland 4-5-åringar.) Det somdock är mest skrämmande är sättet skolledningen behandlade oss, jag minns speciellt ett tillfälle 3:an då personal hade hört när några elever suttit och diskuterat skolan på en matrast, lektionen efter kom personal från skolledningen in på lektionen och nästintill hotade klassen
Vid ett annat tillfälle, i 1:an fick en person ur skolledningen ett totalt utbrott på klassen utan direkt anledningen och stod under drygt 1 timme och gallskrek framför en minst sagt skärrad och mkt förvånad klass
Men allt har inte varit pest och pina, men utan våran underbara
klass hade nog inte många ur våran klass gått kvar alla 3 åren ut. Klassens sammanhållning var kanon även om vi stundtals mer eller mindre velat klösa ur ögonen på varann
Vi har verkligen haft våra "ups and downs" men utan klassen hade iaf inte jag klarat att gå kvar alla 3 åren.
Jag hoppas innerligt att saker och ting kommer att ändras, hoppas att de nya eleverna kommer få 3 underbara år och att skolan verkligen har tagit till sig av den kritik den fått. Skolan har alla förutsättningar för att kunna bli en kanonbra skola, speciellt den mkt fina anläggningen och skol-lokaler, den underbara kocken och hennes goda mat
och en del mkt mkt bra lärare