Helegyptiska arabhingstar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare NataliTM
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 287
N

NataliTM

Vilka helegyptiska hingstar har vi i sverige att betäcka med iår?

Om någon kan ge mig en lista skulle jag bli tacksam. :)

Sv: Helegyptiska arabhingstar

Hej!
Om du tittar på SAHF hemsida och vidare på registreringar i högermarginal, rullar ner och klickar på hingstar som löst licens tom 2009 02 11 så finns där en förteckning. Den fylls på efterhand som hingstägarna har löst betäckningslicens för sin/sina hingstar. Där står ju i och för sej inte om dom är helegyptiska men jag tror att man hittar info via google på alla. Vet att Prins Elhamy är helt egyptisk. Står långt ner i småland. I Skruv tror jag!
Sedan kollade jag på CW Rih, en svart hingst, han har mycket egyptiskt men jag vet inte säkert om det är rent egyptiskt.
Hoppas att du hittar!
Mvh Lena

Sv: Helegyptiska arabhingstar

Vilka helegyptiska hingstar har vi i sverige att betäcka med iår?

Om någon kan ge mig en lista skulle jag bli tacksam. :)

Jag antar att Authentic Shaji är tillgänglig (Nabeel II x Sajida). Hans mor fanns fö i Sverige, Penelope Lewenhaupt importerade henne.

Andra helegypter som varit tillgängliga de senaste åren är Arasaa Farid, R.A Diibaj, Regal Spirit KA, Pasha Farid, Say Amen, Tameri Mahal Nazaar och Enzahi.

CW Rih är inte helegyptisk, det är amerikanskt blod bakom också.

/Mvh Helena

Liknande trådar

Avel Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium... 2
Svar
38
· Visningar
3 559
Senast: Hedwig
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
786
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Freazer
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2 3
Svar
59
· Visningar
4 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • FÅRtråden
  • Vinthund som gårdshund?

Hästrelaterat

Tillbaka