Hel fram- och bakbom till Henra

lizzie

Trådstartare
Jag är på gång och köpa en begagnad Henra Chayenne -06. Eftersom jag har en häst som inte kan ha mellanvägg i så behöver jag en hel frambom, men även en hel bakbom.

Är det någon som har koll på ifall det finns att shoppa någonstans?

Trailern har nytt golv och även nyservade bromsar - är det något annat man ska kolla när det gäller ett begagnat Henrasläp?

/Lizzie

Det finns en generalagent för Henra som även säljer Fautras släp, googla Henra generalagent så kommer de upp. De borde kunna ta hem bommar.

Det enda problemet jag haft med mitt Henrasläp är att färgen på väggarna flagnar, så jag har tagit bort laminatet och målat istället.

Det finns en generalagent för Henra som även säljer Fautras släp, googla Henra generalagent så kommer de upp. De borde kunna ta hem bommar.

Det enda problemet jag haft med mitt Henrasläp är att färgen på väggarna flagnar, så jag har tagit bort laminatet och målat istället.

Tack för tipset!

Jag ringde och kollade med dem. De hade bommar hemma på lager. Så det löser sig snabbt.

/Lizzie

Jag tror jag vet vilket släp du tänker på, och i såfall är det omlackat. För det släppte färg precis som alla Henra gör. Annars är det väl ett bra köp.

Jag tror jag vet vilket släp du tänker på, och i såfall är det omlackat. För det släppte färg precis som alla Henra gör. Annars är det väl ett bra köp.

Alla släpper inte färg. Mitt var tio år när jag sålde och i nyskick. Nu, några år senare är det lika fint.

Henra och Thule har problem med att laminatet släpper på väggarna, det gäller silvergråa färgen, främst årsmodell runt 07-08. Samma undermåliga laminatskivtillverkare de använt. De andra färgerna verkar hålla avsevärt bättre kvalitet. Väggarna är dock oftast bra undertill, så det funkar att slipa/måla.

För övrigt är Cayenne ett utomordentligt flexibelt o praktiskt släp, tummen upp!

Grattis till ett bra köp, jag är supernöjd med mitt Cayenne.

Har du axelstötdämpare på ditt Cayennesläp?

Jag upplever att mitt är väldigt skumpigt, men det har inga axelstötdämpare och jag funderar på om det inte har suttit sådana på tidigare.

/Lizzie

Har du axelstötdämpare på ditt Cayennesläp?

Jag upplever att mitt är väldigt skumpigt, men det har inga axelstötdämpare och jag funderar på om det inte har suttit sådana på tidigare.

/Lizzie
Har för mig att det sitter någon typ av gasstötdämpare på mitt -08 Cayenne.
Men å andra sidan har jag noll koll, kan lika gärna vara utfällbara vingar jag stått och tittat på, så ta min uppgift med en nypa salt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 764
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 765
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 647
Senast: Ramona
·
Hästhantering Man kan ju komma i situationer då man helt enkelt inte har någon som kan hjälpa en vid lastning utan måste klara det själv, om man nu...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat