Hel eller delad gallblåsa?

Pia

Trådstartare
Om gallblåsan ska opereras bort, tar man då alltid hela. Händer det ibland att man bara tar bort en del av den, när och varför i så fall. Jag kan inte riktigt skriva ut anledningen till min fundering här, men jag hoppas att någon har koll på det här.
 
Sv: Hel eller delad gallblåsa?

Man tar bort hela blåsan, finns liksom ingen anledning att utöka en optid för att förminska nått som är några cm långt! +gallop är till för att ta bort ett problem (konkrement, choklecystit blabla) varför spara sjukdom?

Man känner ingen skillnad postop på gallflödet :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 040
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 996
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 522
Senast: Twihard
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 424
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp