Hekla lava

majola

Trådstartare
Jag kan ingenting om homeopati, men om någon kan förklara vad som menas med "hekla lava i D12" så skulle jag bli mycket tacksam. :bow:

hekla lava är ett medel som kan vara bra för benpålagringar..tror det testas på isisar med spatt då grundämnet kommer från lava från hekla(vulkanen)
D12 är styrkan på ditt medel...

För eller emot benpålagringar?

Jag fick tips om att det var bra för nybildningen av ben efter bortopererade cystor, men det verkar ju vara tvärtemot en pålagring, eller?

Det är ett väldigt "litet" medel, som sagt så tror man att det bör fungera extra bra på isisar. Symptombilden är främst att man vill ha bort/stanna benpålagringar, så jag förstår inte riktigt varför du har blivit rekommenderat det..? :confused:
Dessutom så finns det mkt bättre och bredare medel att ta till vid just pålagringar, t.ex. Rhus Tox, Ruta, Silicea, Calcarea, etc.

Du verkar ju dock vara ute efter motsatt effekt. :)

Rekommendationen kom på ett tyskt forum, från en person som sade att man hade haft bra effekter på det där. Men det verkar ju onekligen väldigt konstigt.

Vad skulle vara bra i motsatt syfte då? :)

Ska kolla upp det i min Materia Medica, återkommer!
Om jag inte svarar, så får du påminna mig. Då har jag säkert glömt bort det. ;)

Jag är ingen expert på homeopati, men fuskar lite till vardags...men är det inte så att det "balanserar" bentillväxten..och då borde det ju kunna göra det åt bägge håll så att säga :confused:
annars kan jag inte fårstå att hon blivit rekommenderat medlet...å andra sidan så händer det ju inget om det inte är rätt medel.....

Det är möjligt, själv har jag aldrig användt hekla, har endast hört/sett det nämnas i samband med spatt på islandshäst.
Men Tyskland brukar ju vara ganska långt framme när det gäller alternativmedicin, så det kan godt vara att dom har provat ut det med bra resultat på senare år.
Att prova skadar inte, i värsta fall har hon förlorat en hundring.

Så här skriver hon:

"I presentationen [fanns i en tidigare länk] hittar du egentligen allt som är värt att veta kring en operation. Vid bencystor har homepatin redan mycket framgångsrikt arbetat med preparatet hekla lava i D12 för att förebygga ett återfall, kanske kan det hjälpa er vidare."

Hon är s.k. Diplomtierheilpraktikerin, så hon borde ju veta. :confused:

Inte för att du blir klokare av det här, men jag käkar Hekla för att hjälpa ett krånglande benbrott att läka...

Liknande trådar

Avel Undrar om det är någon här som skulle vilja förklara lite om detta med genuppsättning osv…. Främst inom hbl/fb aveln. Har bland annat...
Svar
0
· Visningar
529
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 980
Senast: Angel
·
Relationer Känner mig korkad.... men är på så dåligt humör att jag inte ka tänka klart (pga av telia-jävla-felia) Fick precis reda på att en vän...
Svar
19
· Visningar
2 303
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Hej! Vi har en okastrerad staffehane på 14 månader, som jag stundtals kan bli lite galen på :) Han är normalt sett en lugn och trygg...
Svar
5
· Visningar
1 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka