annie_cool

Trådstartare
Vet inte vad denna träd ska höra till men mod får flytta. den..Idag var vi på väg att köra över en häst som kom i full sken. Den var nära en korsning vi skulle bort men som tur var stannade vi och hästen stack mot vårat hus . Vi vet inte vad som hade hänt elelr vad den hade kommit från men vi tror att den blev skrämmnd av nått.Ville bara skriva detta hoppas att den blev fångad.

Sv: hejsan.

Ni körde alltså seriöst vidare utan att ta till vara på den?
Eftersom du skrev att du hoppas den blev fångad.

Tur att ni inte körde på den men jag tycker absolut inte att man ska köra vidare utan att se till att någon tar hand om den och försöker få tag på ägaren.

Om nu hästen inte var gjord av plast.

Det bvar en levande häst den såg skrämnd ut . Jag är seriös den bara kom . jag såg tilomed vart den kan ha kommit i från det fanns blod. och hästen var skadad. den hade fallit.

Jo om vi inte skulle bort så skulle vi ha kunnat fångat hästen men som sakt vi skulle bort. Vet inte vart den tog vägen men det senast vi såg den innan vi åkte.

Alltså den bara dök upp utan att vi visste vart den kom i från. Men som sakt vi tror att den är fångad nu det fanns andra där ochså.Det var rur att vi stannade för tänk om den hade hunnit ut på vägen.

Allstå jag talar sanning både jag och mi9n mamma såg hästen. Och det var mamam som körde bilen hon stannade när den kom. .

Jag tror du svamlar. Vilken människa som helst som skulle råka ut för nåt sånt här försöker rimligtvis kontakta polis samt närboende samt försöka hålla koll på var en förrymd skrämd häst tar vägen OAVSETT vad man har för planer själv.

Hej vänner.

Jag förstår att det är svårt att låta bli. Men i stället för att skrika troll och hetsa om låtsashästar, så fort någon flera på forumet börjar känna väl till, som i alla fall någon gång emellanåt försöker skriva "något som man förstår", kan man försöka hålla sig lugn och sansad och säga något medkännande eller uppmuntrande. Klarar man inte det, kan man alltid triangla inlägget i stället, så att moderator kan få ta sig en titt eller helt enkelt hoppa till en annan forumtråd utan att göra något alls.

En sak, som jag själv har börjat praktisera i de flesta trådar numera *enough said*, är att sätta mig på händerna, eller dra ur sladden till tangentbordet och det finns det fler som borde göra ibland...

Mvh

IngelaH

Senast ändrad:

Jag är seriös allt detta har hänt det är inget jag hittar på alls. Vi i bilen vart helt paffa när en häst kommer i full sken.Som tur var stannade vi.

Jo om vi inte skulle bort så skulle vi ha kunnat fångat hästen men som sakt vi skulle bort. Vet inte vart den tog vägen men det senast vi såg den innan vi åkte.

OM detta nu skulle ha varit på riktigt så tycker jag det är hemskt oansvarigt av er att skylla på att ni ska bort, istället för att ta hand om den stackars hästen.

Vi skulle till ett ställe men det fanns andra som var där som tog hand om hästen onär den blev fångad. Skulle inte förvåna mej att det var en ridskole häst. För det såg inte ut som en arabetshäst. Utan den var mycket smäcker och var ljusbrun.

Jag har fångat många lösa hästar i mina dar. Men en skenande häst är inte lätt att fånga, jag har fått tag på dom efter en stund när dom lugnat sig. Det går inte att följa spåren från hästen och se vart den tog vägen?

Jag personligen skulle släppa det jag har för att jaga ifatt hästen. Jag fångade en travare med sulky efter sig för många år sen. Den hade skenat 2mil över skogen. Men hade lugnat sig hyffsat tills den kom till våran by. Jag tog den och gick mot spårena som den kom från. Rätt mätig ägare kom och mötte oss halvvägs och tog sin häst utan att säga tack eller nåt och slängde sig i sulkyn och åkte hemåt. Jag hörde inget mera om den hästen, men det kändes lite snopet att inte ens få ett tack, trots att ägaren är kompis till min morbror..

För några veckor sen kom det två vilsna får hit, dom jagades in och återbördades till rätt ägare.

Jag hade som djurägare blivit glad om någon fått tag på mitt förrymda djur,
MEN man ska alltid kontakta polisen om man hittar ett djur som man inte vet var det kan komma från.

Vi skulle till ett ställe men det fanns andra som var där som tog hand om hästen onär den blev fångad. Skulle inte förvåna mej att det var en ridskole häst. För det såg inte ut som en arabetshäst. Utan den var mycket smäcker och var ljusbrun.

Finns nog fler än ridskolor som har smäckra , ljusbruna hästar iofs :)
Ser man en blödande häst som springer lös så kan det vara lämpligt att ringa polisen om man inte kan stanna.

Alltså den bara dök upp utan att vi visste vart den kom i från. Men som sakt vi tror att den är fångad nu det fanns andra där ochså.Det var rur att vi stannade för tänk om den hade hunnit ut på vägen.

Hoppas ni inte hade tänkt likadant om hästen faktiskt varit i en olycka.
"Alla" har väl mobil idag, så ni hade med all säkerhet kunnat ringa och meddela polisen, varför gjorde ni inte det?
Att ni hade bråttom är inte en godtagbar ursäkt tycker jag.

Hoppas det gick bra för hästen, och att ingen blev skadad.

Japp. Jag antar det men jag tror att den är fångad och är på ett bra ställe. Har inte hört nått från dem.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 590
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 477
Senast: lirco11
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 233
Senast: Oh_really
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 897

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat