S

_Sanna__

Hejar ni på andra ryttare när ni är ute ?
Om inte, varför ?

Jag hejar alltid, och igår när jag var ute och red kom det två tjejer och jag sa hej. Dom kolla bara på mig och red vidare dom såg ut att vara runt 20-25 :angel:

Sv: Hejar ni?

Jag hejar alltid, även på bilister/ cyklister o.s.v om de visar hänsyn/ trevligt bemötande. Detta tycker jag är självklart och jag gör det även när jag är ute och går. Jag bor på landet kanske ska tilläggas, mina kompisar, iaf. många, tycker jag är lite knäpp som gör så...;)

Det är väl klart man hälsar, det gör i alla fall jag också. Men man undrar ju varför det ska vara så svårt att hälsa tillbaka.
Jag hälsar också på i stort sett alla jag möter gående, cyklande, körande, bilar som visar hänsyn. Jag tycker det är självklart :laugh:

Jag bor på landet kanske ska tilläggas, mina kompisar, iaf. många, tycker jag är lite knäpp som gör så...;)

Haha... Känner igen mej. De brukar kolla lite förskrämt på mig och fråga: känner du dem där?

Man måste ju bidra till bra stämning :)

jag hejar på allt å alla jag möter. sen tycker jag de är trevligt om man spontant byter en mening glatt å sen fortsätter med sitt:laugh:

Hejar ni på andra ryttare när ni är ute ?
Om inte, varför ?

Jag hejar alltid, och igår när jag var ute och red kom det två tjejer och jag sa hej. Dom kolla bara på mig och red vidare dom såg ut att vara runt 20-25 :angel:

Jo jag brukar nästan alltid heja på ridande människor. Sen brukar jag försöka heja på gående/cyklande personer också, men jag är lite feg, tkr det är lite pinsamt. Men för det mesta försöker jag heja, det känns som om man är värsta surpuppan om man inte hejar tkr jag. Elr, det är så jag uppfattar icke-hejande ialf. ^^

Jag hejar alltid eller nickar/vinkar om det kommer en bild. Annars blir det en så konstig stämning enligt mig.

Jag möter aldrig andra ryttare, jag tycks vara den enda inom någon mils radie. Men jag hejar på alla jag möter, oavsett om de kör bil, promenerar eller är i sin egen trädgård. Många brukar vilja prata en stund också.
Om det finns barn i närheten brukar de vilja klappa hästen, om jag kör brukar folk vilja åka med en bit. Ibland har jag fått hjälpa till att fånga in lösa hundar.

Det är trevligt att vara på landet :p

hejar alltid på andra ryttare och även folk som är ute och prommenerar. Måste rida på en cykelväg (vi får rida där) en bra bit så det kommer ofta en hel del folk och cyklar.

jag heja alltid men det är för att jag bor i en liten by där alla häst intreserade(och alla andra oxå) känner alla. Men jag hejar oxå på bilister som visar hänsyn

Jag hälsar alltid! Häromdagen möte jag en man med hund, två gånger dessutom! :D Jag var tvungen att fråga hur fort de sprang egenligen. :p (Rider en runda som gör att man inte måste vända tillbaka). Han sa att de sprang 6-7km på ca 35-40min, så så fort hade de ju inte sprungit trots att jag tyckte att de var nyss jag mött dem.

Senast ändrad:

Jag möter aldrig andra ryttare, jag tycks vara den enda inom någon mils radie. Men jag hejar på alla jag möter, oavsett om de kör bil, promenerar eller är i sin egen trädgård. Många brukar vilja prata en stund också.
Om det finns barn i närheten brukar de vilja klappa hästen, om jag kör brukar folk vilja åka med en bit. Ibland har jag fått hjälpa till att fånga in lösa hundar.

Det är trevligt att vara på landet :p

Så gö jag också, hälsar och är trevlig mot alla, oavsett färdmedel eller dylikt.
Dock rider jag inte på landet, utan mitt i förorten...

Ja absolut! häromkring är man underlig ifall man inte hälsar, även om man inte känner varandra..

Japp jag hälsar på nästintill alla med ett hej eller en liten nick. Dom jag hälsar på är dom som kollar upp på mig. Möter jag samma personer/ryttare under samma runda så hejar jag bara första gången vi möts.

Förra helgen mötte jag en tjej med en lös hund i galoppbacken, så hejade och frågade om det var ok att jag galopperade (hunden var lös men hon höll den när jag passerade) och hon sa ja visst.

Mötte henne igen och nickade och log bara den gången.

i torsdags kom det två med hund (red i ösregn) och de hejjade och den ena sa "det var sportigt av dig ute i regnet" haha..

Tycker det är trevligt med en hälsning när man är ute och rider.hejjar alltid:laugh:

har varit med om samma sak som dom du beskrev,möter 2 ridande tjejer,jag säger glatt hej,dom titta på mig som om jag kom från en annan planet och sedan menande blickar på varandra utan att hälsa tillbaka:o

Jo jag hejar på alla, ryttare, cyklister alla...även bilar och mopeder m.m. så länge det inte är oförskämda:p

Där imot får jag nästan aldrig ett hej tillbaka...:(

Är jag ute och går med Tuffe (shettisen) stannar alltid folk och flinar "jasså du har ingen hund" och är jag ute och kör så säger de alltid "men guud så söt han är" :D

Dock är jag ute med mitt varmblod Peewee...
Går jag eller tömkör honom tittar dom bara surt på mig och kommer det en bil stannar dom och säger "jaja nu kan du gå förbi" som om det vore att måste att han skulle va rädd:confused: Peewee har aldrig reagerat på en bil i hela sitt liv...Jag menar visst de ska ju inte trängas men de behöver ju inte överdriva bara för att det är ett varmblod...
Sedan om jag rider så alla som går och kör stannar och glor på oss innan de säger "men herregud...rider du bara i repgrimma?" ja vad der det ut som? vissa har pessoa bett, vissa tredelat, vissa repgrimma,,,Och att träffa andra ryttare är jätte hemskt...
Rider dom förbi då glor dom bara på mig och svarar inte och jag hör dom ofta om dom rider en bit bakom eller framför. "se hon har inget träns" eller om det är någon som sett en förut "se där är de där lustiga igen..."
Var bara några veckor sedan, Jag red precis upp från sandbanken, det kom en annan tjej på grusvägen och red och från skogen kommer två andra. Så hör jag tjejerna prata först Pekar en tjej på hon som rider på grusvägen och säger "se där är ett till ekipage" sen pekat den andra på mig och säger "titta där är dom igen, fan att hon inte har något träns". Jag fattar inte...jag måste ha hamnat i ett otrevligt område:cry: eller blir man alltid illa bemött bara för att man har lite annorlunda utrustning...:confused:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kanske verkar konstigt att jag skriver såhär långt i efterhand, och jag vet inte ens om det går att kontakta dig den här vägen men jag...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: miumiu
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 004
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar