Sv: Hejar ni?
Jo jag hejar på alla, ryttare, cyklister alla...även bilar och mopeder m.m. så länge det inte är oförskämda
Där imot får jag nästan aldrig ett hej tillbaka...
Är jag ute och går med Tuffe (shettisen) stannar alltid folk och flinar "jasså du har ingen hund" och är jag ute och kör så säger de alltid "men guud så söt han är"
Dock är jag ute med mitt varmblod Peewee...
Går jag eller tömkör honom tittar dom bara surt på mig och kommer det en bil stannar dom och säger "jaja nu kan du gå förbi" som om det vore att måste att han skulle va rädd
Peewee har aldrig reagerat på en bil i hela sitt liv...Jag menar visst de ska ju inte trängas men de behöver ju inte överdriva bara för att det är ett varmblod...
Sedan om jag rider så alla som går och kör stannar och glor på oss innan de säger "men herregud...rider du bara i repgrimma?" ja vad der det ut som? vissa har pessoa bett, vissa tredelat, vissa repgrimma,,,Och att träffa andra ryttare är jätte hemskt...
Rider dom förbi då glor dom bara på mig och svarar inte och jag hör dom ofta om dom rider en bit bakom eller framför. "se hon har inget träns" eller om det är någon som sett en förut "se där är de där lustiga igen..."
Var bara några veckor sedan, Jag red precis upp från sandbanken, det kom en annan tjej på grusvägen och red och från skogen kommer två andra. Så hör jag tjejerna prata först Pekar en tjej på hon som rider på grusvägen och säger "se där är ett till ekipage" sen pekat den andra på mig och säger "titta där är dom igen, fan att hon inte har något träns". Jag fattar inte...jag måste ha hamnat i ett otrevligt område
eller blir man alltid illa bemött bara för att man har lite annorlunda utrustning...