Hej ni alla!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Catania
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 196
  • Visningar Visningar 16 243
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hej ni alla!

:DDig känner jag,det är du som har bokat Claudius. Eller? Det låter väldigt bekant med allt du säger! Kram

Men en lite tanke måste det varit bakom när det frågades om tikens namn? Javisst,hon är jättetrevlig osv. Men även det måste väl vara viktigt? Eller är det så att om man bara är meriterad och HD-fri så garanterar det en bra hund? Vet andra tikägare som har kört runt bland vet. och röntgat tills de fått resultat som passar dem. Och så j-a dålig kan Fia inte vara(kanske fel hane)men vi är alla barn i början Förlåt om jag gjort dig upprörd!

Ja tanken var helt enkelt att kolla upp vad det var för hund av nyfikenhet, för att rasen är rätt liten och det är kul att veta vad andra har för hundar, särskilt om de avlar på dem.
Att det skulle vara så illa var jag inte beredd på.

Visst är det jätteviktigt att avelsdjuren är trevliga, det är liksom en grundförutsättning men om det är det enda som är bra med hunden, dvs att hälsostatusen och utseendet är kass, ja då har helt enkelt hunden inte i aveln att göra.

Själv anser jag att kraven för att hunden skall användas i Corso aveln, är en
rastypisk, frisk hund med bra mentalitet, alla kraven skall vara uppfyllda, inte bara ett.

Du verkar själv vara rar, och jag tycker det är ledsamt att du har köpt hund av en så oseriös uppfödare och att du nu tyvärr genom din egen avel bidrar till att föra de dåliga linjerna vidare.

Du svarade inte på frågan, varför ni valde att para henne och med vilken hane?

tack för det.du verkar vara unik.själv har jag 1200hk att spinga på .4 hästar och privat vet.så jag vet vad jag vill.inte intresserad av avel tyvärr.

tack för det.du verkar vara unik.själv har jag 1200hk att spinga på .4 hästar och privat vet.så jag vet vad jag vill.inte intresserad av avel tyvärr.
:confused:

Förstod absolut noll av det där inlägget, men en sak är jag glad över, och det är att du inte är intresserad av avel iallafall;) (hoppas du slipper vara med om tjuvparningar, som många ointresserade verkar råka ut för så fort hunden är över ettochetthalvt)

Vore det inte lämpligt att välja en hund som förblir hel om du vill springa runt på 1200 hk då?

hej.det stämmer att det är jag som har bokat honnom .ser fram i mot att träffas.bilderna ser bra ut .

Ahh, kan det vara det hon menade, "springa på 1200 HA""
Ja då är det kanske ännu viktigare att hunden har bra höfter!
Men med en privat veterinär kanske de kan byta ut höfterna med jämna mellanrum:grin:

det jag mennar är att han har möjlighet att röra sig frit här hemma.tränas i dom flesta grenar som rasen är ämnade till.kommer ej att visas up på utställningar.har redan en vuxen tik som är underbar familjehund samt jakt.det blir jakt på söndag,rådjur

det jag mennar är att han har möjlighet att röra sig frit här hemma.tränas i dom flesta grenar som rasen är ämnade till.kommer ej att visas up på utställningar.har redan en vuxen tik som är underbar familjehund samt jakt.det blir jakt på söndag,rådjur

Jagar du rå med en cane corso :confused:

Ah, så TS menar att han är en hane=man?

Ja inte är det lätt att förstå vad h¤n menar alla gånger! :crazy:

Sensen-hur gammal är du, är du vuxen?

Men är min hund dålig bara för att uppfödaren är oseriös? Hon har fakktiskt bara C på höger höft och A på vänster. Ska de vara HELT fria för att platsa? Jag är inte uppfödare,utan jag ville ha en kull på min tik för att det sägs att det kan förhindra cancer i livmoder och äggstockar. Men valpisarna kommer inte att säljas överhuvudtaget. Jo, en som ev. kommer att gå till .sensen. Funderade på att para henne med någon annan ras men tyckte att jag borde hålla mig till rasen. Fel eller?

Men är min hund dålig bara för att uppfödaren är oseriös? Hon har fakktiskt bara C på höger höft och A på vänster. Ska de vara HELT fria för att platsa? Jag är inte uppfödare,utan jag ville ha en kull på min tik för att det sägs att det kan förhindra cancer i livmoder och äggstockar. Men valpisarna kommer inte att säljas överhuvudtaget. Jo, en som ev. kommer att gå till .sensen. Funderade på att para henne med någon annan ras men tyckte att jag borde hålla mig till rasen. Fel eller?

Klart de ska vara helt fria. A på en höft och C på en, är ändå hd-fel

Vad jag kan läsa så verkar du inte så kunnig för avel. Kanske hade varit lättare att kastrera, så hade du sluppit tänkt på detta med cancer.
Herrejösses, ska alla tikar få valpar bara för de inte ska få cancer? Kan säga att det är fel, de kan få cancer ändå...

Och så fort du tar en kull, så är du uppfödare. Och ska finnas där för kunna ge råd och hjälp för dina valpköpare i framtiden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 221
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
902
Senast: animalasia
·
Hundavel & Ras Hur stor blev er tik? Hur många valpar blev det? Vi har en labradortik som är i dygn 47 idag, jag känner fosterrörelser när man håller...
Svar
10
· Visningar
1 944
Senast: tanten
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 428
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Valp 2024