Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej jag har en travare som jag trännar monte med. Men jag har ett problem det är att han ibland faller in i galopp! Är det nån som har något tips om hur jag kan tränna bort det ???
Det viktigste med hvordan man står i salen er ikke hvor korte bøyler man har. Men man må være sterk nok i kroppen til og klare og ri hesten sin til mål når hesten er sliten. For det er når hesten er sliten vi som ryttere virkelig må ri og hjelpe hesten til mål. Og så er det vitkig at tyngdepunktet over hesten er riktig. Man må passe på så man ikke lener seg for mye fremover så hestene får for mye tyngde på frambeina. Har du en hest som er litt rullete vil den jo også feile mye lettere fordi tyngepunktet blir feil.
Det som jeg synes er fordelen med korte stigbøyler er at jeg har ett mye bedre tak på strie hester, og når hestene feiler. Jeg har ridd mye mindre galopp i løp etter at jeg begynte med kortere bøyler. Det er jo fordi jeg stør stødigere, og hindrer hesten mindre.
Ett lite tips når hesten feiler er at man skal ikke reise seg opp i overkroppen og dra med armene. Men kryp seg sammen, len rompa godt bakover og bruk vekten og tyngdepunktet dit. Dette koster deg mye mindre krefter, og man får de mye fortere ned i trav igjen.