Hej alla föräldrar:)

Sv: Hej alla föräldrar:)

Vår dotter är född i Kina, så vi ville behålla ett av hennes kinesiska namn - Li. Utöver det fick hon heta Michaela efter pappa och Fredrika efter mormor och farfar, som hade Fredrika respektive Fredrik som andranamn.
 
Sv: Hej alla föräldrar:)

Jag valde mina barns namn eftersom jag ville ha ovanliga namn som inte hälften av Sverige redan hette, något unikt. Serdan ville jag att barnen skulle börja på samma bokstav och ha 4 bokstäver i namnet.

Min dotter har 3 namn.

Förnamn på S, mellannamn som jag tyckte var vackert och tredje namnet är mitt andranamn som går i släkten.

Min son

Förnamn på S, mellannamn som min bortgångna bästa kompis ville att hennes son skulle hetat och sista namnet efter sin pappa.

Våra barn är döpta i svenska kyrkan, mest för tradition skull.
 
Sv: Hej alla föräldrar:)

Vår äldsta son har tre namn. Tilltalsnamnet är ett vi valde. De två andranamnen har båda släktanknytning. Det ena är efter hans farfar (hans andranamn i svensk tappning) och det andra är min farfars tilltalsnamn (som även är andranamn till min far och min bror).

Yngsta sonen har vi hittills bara bestämt tilltalsnamnet på. Det var ett vi ville ha och jag visste inte att det råkar vara min mans morfars andranamn.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 269
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
486
Senast: FrDrake
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 048
Senast: MML
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 891
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp