Skärmtid/vad har man en padda till?

Jag skaffade min när jag pluggade och min laptop var väldigt tung att släpa på. Behövde laptopen i vissa kurser och vissa kurser behövde jag bara något att kolla dokument och filmer på, då var ipaden perfekt. Nu använder jag den mest som andra skärm att kolla serier på samtidigt som jag jobbar på datorn (man kan säga att jag har fokusproblem :angel: )
 
Använder min padda för att skriva musik och istället för noter på papper om jag har solo-grejer. Är ganska vanligt bland musiker, åtminstone i de kretsar jag rör mig. Sen blir det film/serier ibland på den, eller istället för dator. Sitter med den just nu :)

Dottern har en som hon gärna kollar youtube på, men hon blir rätt fixerad så vi har behövt begränsa skärmtiden för henne. Ibland kör hon spel eller skolplus.
 
Jag gör allt på min ipad! Surfar, kollar serier, kommunicerar, redigerar bilder (fotar en del) o.s.v o.sv.
Äger varken dator eller tv, ser inget behov av det. Mobilen använder jag bara om jag inte är hemma, allt blir ju så pluttigt.
 
Just nu har jag ingen platta, men funderar på att skaffa en ny (eller ja, begagnad, jag har noll behov av flashiga prylar när den ska användas för att surfa och spela musik). Gillar egentligen inte att göra saker på mobilen, och med laptopen kan jag inte sitta eller ligga som jag vill på ett bekvämt sätt.

Vill inte heller ha datorn igång på fritiden egentligen, det är lättare att släppa jobbet ordentligt om jag inte har det bokstavligen i händerna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp