Heart rate variability - hitta skador innan dom blir allvarliga?

Topolino

Trådstartare
Hittade en artikel om hur man kan analysera "hjärtfrekevens varaitionen" (Heart rate variability) för att hitta begynnande skador på hästar innan de blir riktigt allvarliga. Länk

Sv: Heart rate variability - hitta skador innan dom blir allvarliga?

Där är EKG på bilden och Heart rate i rubriken! Finns definitivt med i våra läringsmål till tentan så kan säkert läsa den med gott samvete istället för att plugga... :D:angel:

Sv: Heart rate variability - hitta skador innan dom blir allvarliga?

WOW väldigt intressant, hmm jag vill skriva speciale nu!!! :p (och åka till USA på köpet... :angel: )

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
7 088
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik In intressant tank slog mig igår kväll efter en diskussion med en kompis. Vi diskuterade försäkring på hobbyhästar eftersom både hon och...
2
Svar
36
· Visningar
5 079
Senast: kryddelydd
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg :p Jag skadade mig ganska allvarligt efter fall från häst i april 2013. Landade på ländryggen vilket...
2
Svar
25
· Visningar
3 840
Senast: LuckyMe
·
Islandshäst Behöver lufta mina funderingar. Skriver här pga att det kan vara rent gångartstrassel Som en del vet blev Fengur jätte hallt pga av...
Svar
6
· Visningar
2 116
Senast: UllaBeata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka