headshaking

N

nostalgi

Det här börjar bli riktigt jobbigt nu. Min ponny har haft headshaking i ett år och vi har haft ett nosnät som jag har haft på honom när jag ridit som har hjälpt jättebra. Men nu har han plötsligt börjat kasta med nätet också :(
Det är så himla jobbigt och jag vet inte vad jag ska göra längre.
Har testat att byta nät och sånt men det hjälper bara någon vecka.. :confused:
Någon som vet vad man ska göra? :(

Verkligen tacksam för svar!

Sv: headshaking

Det kan inte bara vara så att nätet blir skitigt vid användning och börjar då klia? Jämför om du hade samma underkläder i en vecka. Har du testat att tvätta nätet?

Hade en häst med detta, på honom var det viktigt att inte låsa handen och hela tiden va jämn i hjälpdrivningen. Varför har du nosnät?

För att det har verkligen hjälpt innan. Och det är först de senaste veckorna som det har "slutat" hjälpa. Vi har testat flera andra metoder och det hjälper inte. :S

För att det har verkligen hjälpt innan. Och det är först de senaste veckorna som det har "slutat" hjälpa. Vi har testat flera andra metoder och det hjälper inte. :S

Okey, har aldrig hört att man kan ha nosnät på hästar men headshaking. Vad gör nätet?

jag är inte riktigt säker men tror att det ändrar luftströmmarna eller något sånt. det är komplicerat :/

Liknande trådar

Ridning hej alla. skulle behöva lite tips. det är så att min häst kanske har headshaking syndrom 🤔 å ja har blivit råd att testa olika...
Svar
13
· Visningar
1 216
Senast: Tossa90
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 696
Senast: Freazer
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka