Hbl-skimmelhingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Thuja
  • Startdatum Startdatum
T

Thuja

Skimmelhingst i Södra Sverige (endast Naturlig betäckn)godkänd hbl. Är det ngn som har nåt förslag?

Sv: Hbl-skimmelhingst?

tror inte det finns, men du har cardento dock inte naturligt=)

Du kan ju alltid gå in på Flyinges hemsida, där finns även en till skimmel Etrusco.
Letar själv efter en....

Gold Löwe och Alexson D är de enda skimmelhingstarna på naturlig betäckning i årets hingstkatalog, och Alexson D står på Gotland. Hur det är med årets nygodkända har jag ingen koll på.

Thuja skrev:
Skimmelhingst i Södra Sverige (endast Naturlig betäckn)godkänd hbl. Är det ngn som har nåt förslag?

Vad har du för sto??? Du måste väl ha ett mål i en ev.avel förutom att hingsten ska vara skimmel???

Ja gold löwe de hoppar bra och är bra i tempramentet.

hehehe...ja det skulle jag väl också skrivit! Men jag är ganska öppen för förslag men vill nog helst ha en hopp-hingst eftersom jag har ett utpräglat hoppsto (e Napoleon ue Urbino) men även en dressyrhingst skulle kunna vara intressant

Du kanske istället ska inrikta dig på en dressyrhingst som även hoppar bra ?

Hälsningar

Ja det låter ju som en bra kombination..dock inte så lätt att hitta en skimmel annars har jag tittat på Shogun som dessutom bor näst-gårds...men han är ju fux...

Ja jag är mkt förtjust i honom också! Är det någon som vet ngn hemsida man kan kolla på fler bilder på honom?

Vad trevlig Liberace var! Har mailat dem och ska fråga om det finns möjlighet för mitt sto att komma.

Har fått svar från LIBERACE och vi var så välkomna (det är man ju för det mesta som stoägare :smirk: ) Men det gav ett väldigt trevligt intryck och hingsten verkar mkt trevlig! Tack för alla tips!

Hayden så klart, oehört välstammad, ger ganska stort och allsidigt.
Har ett otroligt möderne.

http://www.stall-h.se/frAerlineSwe.html

Här finns Aerline H.

Jag har en 2 åring efter honom som är kanonfin och helt underbart temprament.

Du kan ringa till ägaren och beställa en videofilm på honom, det gjorde jag.

Såg honom live i KBA, han är himla maffig och mkt gullig. Mkt nacke (Cortez).

Aerline är MKT trevlig tycker jag men det får nog bli Liberace i år iallafall. Det passade så bra eftersom stoet är nervöst att lasta och vi ändå har vägarna ner till Skåne då vi ska lämna en annan häst= sällskap i transporten och dessutom kunde hon stanna tills hon säkert blivit dräktig istället för att behöva åka fram och tillbaks!

Jag återkommer och berättar hur avkomman blir! Kanske tar jag Aerline nästa säsong! :)

Ditt sto kommer att få det jättbra, känner stuteriägarna. Superseriösa och noggranna!! Lycka till!!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
690
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 484
Senast: ildiko
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
433
Senast: FrDrake
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka