Havrefritt...är de verkligen det?

Novali01

Trådstartare
Ja alltså, de kraftfodren som utger sig för att vara "havrefria" är de verkligen det? Har hört att så inte är fallet ibland, vad är era erfarenheter?

Och vilket muslifoder finns på marknaden som BÅDE är havre och melassfritt?

Till sist...ngn som har nån erfarenhet från det nya Pavo fodret som nu ska finnas på svenska marknaden?

Sv: Havrefritt...är de verkligen det?

jo det tycker jag helt klart att det är, har fodrat med eggersman i många år och jag är supernöjd! dom har även melassfri müsli..

skulle inte drömma om att gå tillbaka till krafft och havre...^^

Hej!

Ja, det får man verkligen hoppas att de är.

Däremot kan det vara rikligt med korn i en del färdigfoder. Något att vara uppmärksam på om man har ponny eller andra hästar som lätt går upp i vikt och/eller är predisponerade för fång.

MVH/Carina

KL
Korn och majs är ganska vanligt att ersätta havre med i havrefria foder.
// Linda

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 904
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 645
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 129
Senast: valpköpare
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hörde en kommentar om keratosis pilaris (=det hudproblem jag är drabbad av) i min funktionsmedicinska favorithälsopodd, och att...
Svar
3
· Visningar
2 424
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10