Havre alt krafft grund?

arabia

Trådstartare
Nu står det helt still i mitt lilla huvud. Hur är värdena i krafft grund/kg foder o likaså i havre/kg foder? Ska få hem en pålle som gått på grund men som ska få havre istället om det fungerar med hans hö, har ännu inte fått analysen på hans hö (kommer att få med hans hö oxå) men foderstaten är uträknad på hans hö + krafft grund. Jag har sedan tidigare 4 hästar o har inte lust att pytsa med massa olika till varje häst så om det går så ska han få av samma som mina andra.
 
Sv: Havre alt krafft grund?

Analysvärderna för Krafft Grund och Krafft Havre:


Krafft Grund/kg

Energi 11,0 MJ
Vatten 13,0 %
Råprotein 11,0 %
Smältbart Rp 80 g
Råfett 4,5 %
Växttråd 12,0 %
Kalcium 5 g
Fosfor 3 g
Magnesium 3 g
Koksalt 8 g
Koppar (sulfat) 35 mg
Selen (natriumselenit) 0,4 mg
Vitamin A 10 000 IE
Vitamin D3 1 000 IE
Vitamin E 200 mg


Krafft Havre/kg

Energi 11-12 MJ
Vatten 13 %
Råprotein 10-11 %
Smältbart Rp 80-90 g
Råfett 8-10 %
Växttråd 9-11 %
Kalcium 0,7 g
Fosfor 3,2 g
Magnesium 1,3 g


mvh bella :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 182
Senast: Shixle
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 765
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 075
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 948
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp