Havandeskapsförgiftning?

Koltinna

Trådstartare
Jag har super svullna vrister, fötter och händer. Det gör ont att gå, hålla i saker m.m. pga att "trampdynorna" i händerna och under fötterna är så svullna.
Jag har även haft lite huvudvärk tillochfrån men inget ihållande.

Igår kväll satt jag och läste om olika besvär i boken mammapraktiken och läste på att detta kunde vara tecken på havandeskapsförgiftning.
Vad tror ni? Någon annan som har erfarenhet av detta?

Sv: Havandeskapsförgiftning?

Det kan det vara men behöver inte vara. Har en kompis som är gravid i v.32 och hon svullarnar massor nu och ännu värre när det är varmt, utan att det är något "fel".
Hur är ditt blodtryck och har du äggvita i urinen?

Sist jag var hos barnmorskan var för 2 veckor sedan, och då såg allt nomalt ut. Jag ska dit imorgon så får vi se om det ändrats.
Blev lite orolig för det stog att man skulle kontakta sin barnmorska om man hade några besvär som kunde tyda på havandeskapsförgiftning. Men jag valde att avvakta eftersom att jag endå ska dit imorgon.

Jag är oxå vansinnigt svullen framförallt om fötter och ben. Det går ner litegrann över natten och vilar jag känns det lite bättre, annars får jag väldigt ont i trampdynorna. Händerna är värst på morgnarna, då kan jag knappt knyta dom, men det brukar ge sig framåt em/kvällen.
Jag har ju vissa problem att sitta stilla och vila och då blir fötterna värre, men nu när det är så varmt kan det räcka att vistas i solen för att dom ska svälla upp. Jag blev oxå orolig för havandeskapsförgiftning, men jag har inte haft högt blodtryck och min bm har inte tyckt att jag behöver lämna urinprov en enda gång sen inskrivningen. Jag litar på henne!

Går dina svullnad ner under natten? Jag tror inte den ska göra det om man har fått havandeskapsförgiftning. Sen ska man väl öka snabbt i vikt på väldigt kort tid oxå!

Du behöver säkert inte vara orolig, men du ska ju ändå till bm imorgon, så det är ju bra!

Om det "bara" är vanlig svullnad, så använd stödstrumpor. Dom är helt enkelt super! Visst blir man lite svullen runt fotknölarna, men man får ju inte ont i trampdynorna iaf.
Och nej, det är inte så skönt att ha strumpor på sig när det är så här varmt, men ha på dom på kvällarna i så fall!

Hade stödstrumpor på mig hela dagen igår och på kvällen när jag tog av mig dom var fötterna så fina dom kan bli och även händerna mådde bättre. Man kunde se blodådrorna vilket man inte kunnat göra på flera veckor!

Alla proverna såg bra ut. :)
Och jag som knappt kunde sova av oro! Snacka om att oroa sig i onödan :angel:

Jamen man gör ju det! Paranoian är inte att leka med!
Det är skönt att man går på så mycket kontroller tycker jag!

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
25 639
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej! Jag har en Bc hane på 2.5år som precis var inne för kontroll av sina tänder. Han har tandsten på typ alla sidotänder, vi snackar...
Svar
2
· Visningar
1 350
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 609
Senast: bellala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka