U

Unica

Måste man ha hatt när man tävlar om man är senior eller är det valfritt ?
Vad är det för nått som gäller? Känner mig liksom inte bekväm utan hjälm.

Sv: Hatt

Rätta mig någon om jag har fel.
men mig veterligen finns det inget krav på hatt utan det är hatt eller hjälm som gäller!:)

Använd hjälm för säkerhets skull, hatt/hjälm är valfritt på alla nivåer om du är över 16år!

(alla som rider/tävlar med hjälm, ett :bow: till er!)

Tom lada behöver inget tak ;)

Från det år du fyller 17 får du tävla med hatt... alltså de som är födda 1990 i år (2007) får välja om de vill tävla med hatt eller inte. Den 1 januari 2008 får de som är födda 1991 välja hur de ska göra... de som är yngre måste rida med hjälm.

*bara en liten extra förklaring så att alla hänger med... :p*

Liknande trådar

Hästmänniskan Med anledning av diskussionen i en annan tråd (Vi som letar häst II) kände jag att jag ville fortsätta diskussionen om vad som är ett...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 636
Senast: Franken
·
Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
510
Senast: Mirre
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 609
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025