L
LiviaFilippa
Okej. Jag tycker att det är extremt stor skillnad mellan att irritera sig på nån och att hata nån. Och endel saker eller endel personer tycker inte jag att det är att dom bara är lite mera puckade liksom.Nej jag hatar inte någon. Jag kan irritera mig på vissa människor och inte tycka om dom men inte direkt hat. Det kanske är något med ålder som gör att saker inte blir så svartvita utan allt mer är i olika former av gråskalor.
Jag tror att hat är en ganska destruktiv känsla som lätt kan göra att man själv mår dåligt snarare än den man hatar och att man därför med åldern lär sig att släppa taget om de där mer destruktiva känslorna. Med det sagt går jag inte runt och älskar alla människor jag mer accepterar att alla människor inklusive jag själv är mer eller mindre puckade.
Men om någon gjorde något mot någon jag älskar tex som skadade min katt som @BornAgain beskrev (med flit då antar jag) så skulle jag nog ha väldigt svårt att förlåta den och sannolikt hata den personen. Det öppnar en liten dörr in till ett mörker i mig bara jag tänker tanken...