Sv: Hästyrken
Efter att jag redan var pa den vagen sa jag upp mej pa mitt heltidsjobb och borjade arbeta med hastar pa heltid. Jag hade egentligen ingen utbildning, bara erfarenhet.
det borjade med att jag tog emot hastar for in och tillridning, sedan blev det mer forsaljning. Numera koper jag och saljer pa heltid. Ju mer hastar jag fick, ju fler forfragningar fick jag att borja trana nagra av grannskapets barn. Sa jag borjade med det ocksa. Det var roligt, jag fick mina ponnier ridna och tavlade och jag slapp svettas!!
Jag valde att ga EFIs (Equestrian Federation of Ireland) tranar-utbildning. Jag har numera kommit till steg 2, men jag har 4 steg kvar innan jag ar internationell tranare, och om nagra ar kanske jag kan kalla mej for det, aven fast ambitionen inte finns egentligen.
Jag har dessutom gatt SJAIs (Showjumping Association of Ireland) assisterande domar utbildning. Dock gor jag valdigt fa tavlingar under ett ar, da jag tycker att det ar viktigare for mej att tavla. Men nar jag blir lite aldre kommer jag att hjalpa till mer, det ar viktigt att vi som ar intresserade i sporten inte bara deltar som tavlade, utan aven som domare, arrangorer, funktionarer, hjalp-redor, mm.
Jag kan sla pa en sko, men det har min sambo, som ar hovslagare lart mej.
Skulle jag ha mer tid skulle jag vilja utbilda mej inom den artificiella aveln lite mer. Semin, aggplanteringar mm mm. Skulle aven vilja bli banbyggare, bade inom hoppning och falttavlan.