hästviskare !

F

ft_lover

Nån mer än jag som tycker att det är så himla häftigt med hästviskare! många av oss som blir vänner med våra hästar och sköthästar men hästviskare har ju en förmåga att verkligen se allt från hästens sida! den förmågan är nått man inte ska gå miste om !
nån som vet ungefär hur det går till ? med hästviskning ?
elr bara bra sätt att kunna kommunicera med hästar på ett bra sätt , för oss "icke-hästviskare" :D
hehe . Puss och Kram på er alla hästälskare ! :D

PS: har tänkt hela dagen på hur fint min lilla isac tog sina småskutt igår när jag ledde omkring på honom ! Så fint han hoppar asså ! :)
men han travade på riktigt snabbt när vi tog honom på släp senare :D ahah , rejält nöjd med hans insáts igår , han ställde verkligen upp till 100% , det känndes ! *NÖJD* .D.S

Sv: hästviskare !

Jo, det är ju häftigt om det stämmer men jag vet inte om jag tror på det fullt ut. Man bör nog se det mer som "en kul grej" och inte lite helt blankt på vad hästen anses säga. Själv förstår jag inte direkt hur en häst kan säga att h*n har järnbrist eller vad det nu kan vara. Det kan ju inte ens människan veta säkert utan att ta ett blodprov!

helt rätt ;) men vissa kan verkligen snacka med dom , läst henrik blakes,eler hur nu namnet var *glömsk*, böcker? han pratar ju genom att typ teloportera över bilder till hästen :s
hästar är iaf riktigt intressanta djur ;) absoult dom bästa !

Nä jag har inte gjort det. Så länge det är just "på skoj" är det ju verkligen kul att höra även fast man inte tror på allt. Men såg du dokumentären på trean för nåt/några år sedan om hästviskare?

Jag tycker inte det är det minsta häftigt med oseriösa människor som påstår att de kommunicerar med djur och får svar formulerade på människospråk tillbaka.

Så mycket elände som hästpratare orsakat genom att t ex låta dödssjuka hästar """säga""" att de vill leva vidare, och matte eller husse tror det, och drar ut på hästens lidande istället för att låta avliva den.

Att sedan vissa människor har en speciell känsla för djur och lättare än andra kan läsa derad signaler, det är en helt annan sak.

Det är precis det jag har vart med om, det var dock inte min häst...

hmmm , det finns blufar , klart
men också personer som förstår sig på hästar så bra att dom fakitkst kan "kommunicera" med dom !

Alla kan det. Jag går inte in på några diskutioner nu. Det har varit en del sådana.
Det finns de som är seriösa och de som bara vill tjäna pengar. Det är en stor skillnad på dessa viskare.
Det gäller att få tag på de seriösa och de är kanske inte så lätta att få tag i.
M vH Mannis, som lärde sig det för snart ett år sedan.

mannis skrev:
Alla kan det. Jag går inte in på några diskutioner nu. Det har varit en del sådana.
Det finns de som är seriösa och de som bara vill tjäna pengar. Det är en stor skillnad på dessa viskare.
Det gäller att få tag på de seriösa och de är kanske inte så lätta att få tag i.
.
:bow: :bow: :bow:
Håller HELT med! Tror helt som du! Vet själv eftersom jag själv vart och snuddat vid det.
Till de som bara säger "Nej fy usch" utan eftertanke, inte säger jag att maten är äcklig om jag aldrig ens smakat på den..?
-------------------------------------------
Det finns de som är oseriösa men vart hittar man INTE såna??De finns ÖVERALLT!
Och det är alltid de som ger de seriösa dåligt rykte, och då drar folk alla över en kam...

mannis skrev:
M vH Mannis, som lärde sig det för snart ett år sedan.

Menar du på fullaste allvar att människor kan kommunicera med hästar och få svar formulerade på talat språk tillbaka??

Skrämmande, tycker jag. Hästar är hästar och inte människor. Lär dig att tolka deras beteende och kroppsspråk istället.

Jag hade uppe en hästviskare till min gamla häst för x antal år sedan. Allt det som hon fick fram stämde väl, sen är väll denna sanning en tolkningsfråga men jag valde att tro på det.

Sen tror jag att det är ganska många oseriösa människor som helt enkelt blåser folk. Man får sålla agnarna från vetet.

Man vet ju inte vilka som går att lita på..bättre att lära sig själv :smirk:

ako skrev:
Menar du på fullaste allvar att människor kan kommunicera med hästar och få svar formulerade på talat språk tillbaka??
Skrämmande, tycker jag. Hästar är hästar och inte människor. Lär dig att tolka deras beteende och kroppsspråk istället.

Man får väl inte svar på talat språk direkt, men vi människor måste ju utrycka oss på talspråk för att få andra människor att förstå..?

Alla kan ju tolka hästars/djurs kroppsspråk och beteende men det finns de som kan utveckla sitt sinne för att kunna kommunicera med djur på ett annat plan. och det är väl där som endel inte hänger med längre, utan väljer att kalla allt sånt bluff och båg. Antar för att det de inte kan eller har varit med om det själva.

Jag tror på det för jag VET att det funkar, men alla har ju sina åsikter...

Såg annons nu om sånt.
En skojare som ville ha 12,50 minuten för att prata via telefon. :eek:
Kan ju bara vara fjortisar och knappt det som går på sånt skit.. :confused:
AM

På Insider var det någon som sa sig kunna få ut hästens känslor och tankar genom tagel. Man skickade in tagel från en häst som stått nerkyld på museum i flera hundra år och fick som svar att hästen kände sig lite stel - tack f*n för det! :rofl: :devil:

Men de lyckas ju uppenbarligen lura ganska många med detta.

hanna_shetland skrev:
Insider var det på 3:an, jag spelade faktiskt in det. Efter det tror jag absolut inte på hästpratare.

Jag såg det också! Det var ju hemskt...skulle aldrig ta ut någon hästpratare till min häst för att ta reda på varför den beter sig på ett visst sätt...Men samtidigt kan det ju vara en kul grej och höra vad hästen "säger" även om jag inte tror speciellt mycket på det...

Jag tror fullt ut med det här med som du kallar det hästviskare. Men jag sk nu går en djurkommunikations kurs som lär mig att kunna prata med mina egna hästar :D man kan som djurpratare prata med alla sorters djur, känna olika allerigska reaktioner, andra skador m.m. Jag ska gå den kursen och det ska bli så roligt, man kommer in i en helt annan värld.
...::Acka::...

Jag såg det, och tror fortfarande på hästpratare. Sen att de som Insider tog med är välkända bluffar, det säger inte mer än att koncentrationen av bluffare är jäkligt hög i den här branschen.

Eller om man ska hårddra det; jag tror på två "hästpratare", eftersom de helt enkelt bevisat sig kunna sin sak.

Liknande trådar

K
Ridning Jag började rida när jag var 6 år, nu är jag 24. Jag har ridit regelbundet i stort sett hela mitt liv, med undantag för de två senaste...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 795
Senast: emlem
·
Träning Ja här kommer ett lite meningslöst inlägg men måste bara få skriva av mig lite :D Äger en 05:a som inte riktigt har funkat som jag...
Svar
6
· Visningar
1 141
Senast: Minnaa
·
Hästvård igår när jag skulle på lektion så började heppan halta när vi travade, i skritt märktes ingenting. är vänster framben har reagerat...
Svar
3
· Visningar
716
Senast: TantEster
·
P
Träning Nu är det såhär, att jag har en 10 årig D-ponny valack (blir 11 i Januari) som har varit dålig i sitt framben sedan Mars. Jag köpte...
Svar
7
· Visningar
1 286
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama