Hästutbildningar på distans?

A

Alpin87

Jag vill plugga vidare när jag fått mitt slutbetyg (pluggar in på komvux). Dock har jag pojkvän och trivs där jag bor så jag vill inte flytta..

Finns det några utbildningar på distans? Då söker jag inte lösa kurser utan helst någon form av yrkesutbildning..

Sv: Hästutbildningar på distans?

Ja det borde ju finnas något kan jag tycka :)

Hoppas någon vet?

Det vill jag också veta! (pluggar också klart gymnasiet på distans på komvux)

Finns en på naturbruksgymnasiet i Dingle. 40 v är den och på distans.
Den startar i januari 2010, sista ansökningsdag är i mitten av oktober har jag för mig.
Gå in på deras hemsida och kolla.
Är själv väldigt sugen på att gå den...

Den verkar ju intressant men jag vill nog helst läsa på högskolenivå. Känns onödigt att läsa på gymnasienivå när man kan lägga studielån på annat.. Dessutom leder det inte direkt till något arbete. Njae, hellre då på högre nivå som sagt. Annars skulle jag ha gjort det för att få mer gymnasiepoäng nu isf men den börjar ju först i början på nästa år.

Senast ändrad av en moderator:

Har för mig att strömsholm har någon distansutbildning

Den verkar ju intressant men jag vill nog helst läsa på högskolenivå. Känns onödigt att läsa på gymnasienivå när man kan lägga studielån på annat..

Det är bara hippologen som finns om du snackar högskolenivå.
Annars har du KY-utbildningar där åtminstone delar går på distans, tex på Vretaskolan.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 603
Senast: 13579vas
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 488
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 630
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
716
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka