L
lbb
Sv: hästturism
Du har fortfarande snöat in på mord o dråp.
Jag beskriver verkligheten, inte fullt så dramatisk men real.
Den som bär ansvaret är den som arangerar ridturen, han/han ju tagit betalt för det.
Maskinföraren, jägaren med sina hundar , markägaren kan inte lastas för ngt de inte har en aning om, hästnissen har ju gett faan i att kontakta markägaren för ett avtal.
Är du verkligen så naiv att dessa utövare av legala brukningsrätter skulle kunna tvingas ta ansvar för en totalt oansvarig turledare?
Arrangerar jag en fiskeresa är jag, och ingen annan skyldig att se till att den är säker! Jag och ingen annan, samma sak gäller för all verksamhet där man arrangerar resor. Tom. vid fallskärmshoppning, om det framkommer att jag inte haft grejjorna iordning eller släppt iväg hoppare under icka säkra omständigheter.
Så kliv ur din tvsoffa och kom ut i verkligheten.
Det här handlar inte om avtal eller vem som har rätt, det är totalt ointressant om folk verkligen gör olaga intrång eller om de får vara där. Man får inte försätta folk i fara annat än som nödvärn, du kan skriva spaltmeter efter spaltmeter det gör ingen skillnad. Sätter man folk i fara medvetet oavsett vad för förklaring man har (utom möjligen nödvärn då) då riskerar man påföljd därefter om det går att bevisas. Och om någon dör ja då är det någonstans mellan vållande av död och mord. Du kan skrika dig blå då om intrång det hjälper inte.
Du har fortfarande snöat in på mord o dråp.
Jag beskriver verkligheten, inte fullt så dramatisk men real.
Den som bär ansvaret är den som arangerar ridturen, han/han ju tagit betalt för det.
Maskinföraren, jägaren med sina hundar , markägaren kan inte lastas för ngt de inte har en aning om, hästnissen har ju gett faan i att kontakta markägaren för ett avtal.
Är du verkligen så naiv att dessa utövare av legala brukningsrätter skulle kunna tvingas ta ansvar för en totalt oansvarig turledare?
Arrangerar jag en fiskeresa är jag, och ingen annan skyldig att se till att den är säker! Jag och ingen annan, samma sak gäller för all verksamhet där man arrangerar resor. Tom. vid fallskärmshoppning, om det framkommer att jag inte haft grejjorna iordning eller släppt iväg hoppare under icka säkra omständigheter.
Så kliv ur din tvsoffa och kom ut i verkligheten.