P
pooutinoouti
Sv: Hästtransport med fronturlastning
Skall de vara en boogie annars vet jag en för bra pris !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har en Star Trailer Safir med fronturlastning. Det fungerar jättebra!![]()
Har inte Rice och Richardson fronturlastning förresten?
Varför front urlastning???
Tror inte att en del förstår detta??
Varför ska man utsätta sig själva och hästar för detta med fronturlastning för?? DET ÄR JU LIVS FARLIGT!!
En häst som kastar sig bakåt är mycket bättre än en häst som kastar sig framåt (i värsta fall över sin skötare/ägare)
Man ska ju inte lära hästen att den kan komma ut ur transporten framåt utan bakåt!
Vad händer med denna häst som blir lärd från början att enbart gå in i transporten bak och gå ur fram.
Hästen blir sålt och de nya ägarna har bara en "vanlig" transport utan front urlastning. Hästen går in bak, ägaren kommer i till hästen där fram för att lossa grimskaft, det öppnas där bak och hästen får panik för den har ju aldrig gått ut ur en transport bakåt förut.
En häst som får panik vill fly och vad gör den??
jo, i värsta fall så tar den vägen ut framåt som den en gång blivit lärd, vilket i hästens huvud är det rätta!! Och där i dörr öppningen står den nya ägaren och blir mosad av en panikslagen häst!!
Lär inte hästarna detta! Jag anser att det är ren okunskap och bekvämlighet! Köp hellre en vagn som har div "hjälpmedel" för hästar som kastar sig ut!!
Eller har jag fel??