Hästtjuvar i skåne?

sona

Trådstartare
Har fått lite sms om att det tydligen ska vara hästtjuvar i farten i nv skåne.. Men bara via sms-och bloggväg, inte ett knyst om det i tidningar eller liknande media... Någon som hört nåt utöver sms? Tänker lite på dom sms som florerade för ett par år sen som inte hade ett uns sanning..

Senast ändrad:
Sv: Hästtjuvar i skåne?

Jag har läst lite på facebook om det, men vet inte riktigt vad jag ska tro. Läste igår kväll och var lite orolig innan jag såg lilla ponnyn i hagen imorse.

Känns konstigt att det inte finns några uppgifter alls än via sms och bloggar som inte alltid är så trovärdigt.. Och så onödigt att skicka runt massa sms som kanske inte stämmer, den dagen något verkligen hänt så är det ju ganska troligt att man inte tror på det efter alla "vargen kommer" man fått hittills ang folk som skär, stjäl, tjuvrider etc...

KL

Fick precis ett sms om hästtjuvar i Göteborg samt att häst har blivit skuren på Orust, kan de vara samma sms som har spridits uppåt?

Det på Orust stämmer i alla fall, eller den hade en sårskada och antas ha blivit skuren.

Vad är det egentligen för sjuka människor som gör så? År efter år också :(

Är det någon som har åkt fast någon gång? Tycker ju någon borde gjort det då detta förekommer varje år!

Fick ett sådant meddelande av en granne för nån dag sedan. Vi bor i mellansverige.

Men här har inte heller stått nåt i tidningar eller sagts nåt på radion.

Jag såg en skum vit skåpbil på väg mot Billesholm idag :crazy: Tydligen ska en skum vit skåpbil ha synts till i både Åstorp och Perstorp. Får ont i magen av det :crazy:

Fast det är ju det som är grejen.. Hur många vita skåpbilar finns det inte?

Är det någon som ärligt kan säga att dom känner till hästar som blivit stulna häromkring? Jag vet inte en enda än, inte heller att dom försökt stjäla nån.

Jag bor i nv Skåne, men jag har inte hört något om det.
Fast nog kan man bli lite orolig om man, som jag, har Skånes fyra vackraste hästar ute på dygnetruntbete.....

Jag såg en skum vit skåpbil på väg mot Billesholm idag :crazy: Tydligen ska en skum vit skåpbil ha synts till i både Åstorp och Perstorp. Får ont i magen av det :crazy:

Som anställd inom en brottsbekämpande myndighet kan jag bekräfta att det finns mängder av skumma vita skåpbilar som rör sig runt i Skåne. Men att de skulle förknippas med häststölder har jag aldrig hört något om :D

Jag tror inte att de är intresserade av att stjäla hästar, snarare hästutrustning.

Jag står vid den hållplatsen i stort sett dagligen, men det är första gången jag reagerat över en skåpbil och dess chaufför kan jag säga.

*KL*
De senaste dagarna har jag även uppmärksammat flera skumma skåpbilar här i Prag, samtliga vita. Jag tror man kan sluta sig till att det handlar om en organiserad internationell liga.

*kl*

Kära nån! Det står en vit skum skåpbil på vår gårdsplan!

//

Jimma

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 600
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 702
Senast: Lhas
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 034
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
830
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama