Hästtäcken

Dressageryttare

Trådstartare
Jag undrar om ni har några bra förslag på tåliga och bra täcken som håller år efter år?
Det jag är ute efter är Regntäcke med helhals, ett stalltäcke, ett ländtäcke/ridtäcke och sedan ett vintertäcke med helhals plus ett bra svettäcke helst med halv/hel hals. Ge mig era tips och motivera gärna varför det är ett bra täcke, länka gärna :D. Priser har inte så stor betydelse! :p

Sv: Hästtäcken

Äääälskar Weatherbeetas täcken, alla sorter. Impregneringen håller, spännen håller, allt håller.

Ridtäcke/ländtäcke tycker jag att t ex Hööks duger gott o väl.

Utetäcken tycker jag Horsewear gör bra. Rambo håller foreverandeverandever...
Det är ju dessutom garanti på läckage på ett par år om man registrerar sitt täcke vid inköp.
Jag skrotade just ett Rambo som jag haft i mååånga år, skulle tippa runt 10 nästan. Det håller fortfarande tätt. Men en hagkompis slet sönder det tyvärr.
De andas bra, håller bra mot väta, går inte sönder i sömmar och har hög denier(slittåligt).
Rhino har jag också och är nöjd med.

Stalltäcken a la fodrade vill jag byta regelbundet då jag inte vill att fodringen blir platt och då tappar värmande effekt.
Men där har jag ofta Horsewears Amigo. De är lite billigare än Rambo och Rhino. Men klart prisvärda.
Sitter bra, bra sömmar som inte går sönder och glatt tyd som inte ger skav eller fastnar skit i. De är lätta, luftiga och värmer bra.

Ridtäcke vill jag gärna ha ull. Mias håller passformen, färg och ligger bra. Bra kvalitet!

Jag har också ett ridtäcke i softshell från Eskadron som jag haft i en massa år. Det är fortfarande snyggt och fräscht. Klart nöjd med det köpet också!

Håller med föregående om Horsewear! Jag använder mig av amigo och rhino, superkvalitet! De har dessutom halvhals, helhals och vanliga. De har allt du någonsin kommer tänka dig att behöva!

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 315
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 525
Senast: tanten
·
Utrustning Förutom lite skav på den tjocka sommarmagen tycker jag att Rambo Protector har suttit bra på min häst (hade dock önskat att flughuvans...
Svar
12
· Visningar
996
Senast: Elo
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 269
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka