Hästslagsmål!

Sv: Hästslagsmål!

Varför lägger du inte bara på ett flugtäcke? Då skyddar du såren från både flugor och smuts utan att det blir instängd eller för varmt.
:)

KL.
Det man kan varva med för läkningens skull är RINGBLOMSSALVA , den har otroligt bra läkande effekt ..
men den smälter av kroppsvärmen och solen , så den sitter inte bra som flugskydd.

Såren har läkt fint på honom o jag har inte behövt smörja med massa salvor, han har gått ute i möjligaste mån o fått komma in nån timme mitt på dan när det varit som värst med flugor o när han ändå ska ha sin dagliga hantering o få lite kraftfoder. Han har nu fina sårskorpor på såren. Måste säga att herrn har väldigt bra läkekött. Är glad att det inte blev värre än det blev. Han är fortfarande öm i kroppen men rör sig obehindrat i hagen o springer o busar med de andra

Så skönt!! Har hästar som går i hingst- o valackflock, blir ett o annat bett som blöder. Har haft PROB cream och Prob supercream på det. Supercream om det är djupare. Fungerar utmärkt.

Nejdå. Lanolinsalva finns på apoteket. Nu minns jag inte vad den heter men den säljs som bröstvårtssalva :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka