A
Abbeponnyn
Hej! Jag har 3 hästar på gården och när det blir vår blir man ej glad. Hästskit överallt! så jag undrar, kan man lära sin häst skita på ett och samma ställe i box och hage? Har någon tips och idèer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror jag måste ut till stallet och krama fuxen - han bajsar bara i ett hörn i boxen och trampar aldrig runt i högarna. I ridhuset ber han om lov att få stanna bredvid gödselspannen och lägger snällt en hög en halvmeter från hinken. Det är bara att sitta av och ta fram krattan medan fuxen vaktar den intakta bajshögen från andras hovar.
Jag fick tipset av en vän att man kan ta en liten skithög från den häst som är högst i rang i stallet och lägga in i "slarvpellens" rengjorda box. Jag testade på min häst som rör runt och skiter lite varstans i boxen. Då gjorde hon bara i det hörnet där jag lagt högen.
Kan inte svara på om det fungerar ute i sommarhagen, men det är värt ett försök inne i alla fall
Jag fick tipset av en vän att man kan ta en liten skithög från den häst som är högst i rang i stallet och lägga in i "slarvpellens" rengjorda box. Jag testade på min häst som rör runt och skiter lite varstans i boxen. Då gjorde hon bara i det hörnet där jag lagt högen.
Kan inte svara på om det fungerar ute i sommarhagen, men det är värt ett försök inne i alla fall