Hästrally

tinafinis

Trådstartare
För ett antal år sen hade vi en liten ridklubb på orten där jag bodde.
Tillhörde ingen ridskola utan vi var bara en helt vanlig klubb.
Vi kunde rida lektioner om vi ville för ridlärare, vara med på utflukter, tävlingar mm.

Varje år på sommaren brukade vi annordna "hästrally".
Det gick till så att vi red två och två i skogen på olika stäckor. Sträckorna innehöll hinder och det gällde att rida så fort som möjligt. I slutet av sträckorna (eller om det var i början av sträckorna) var det en uppgift man skulle lösa. Det blev påplussat på tiden för alla fel man gjorde eller om det blev avdrag på tiden för alla rätt man gjorde. Nåt av det var det.
Sedan var det en transportsträcka till nästa gällande hindersträcka.

Detta var så jäkla roligt!!!
Jag och en kompis som då var i våra unga år, totalt orädda förberedde oss nogrant inför tävlingen. Vi byggde hinder i skogen och red ja jädrar i den.
Jag hade lånat en bekants travhäst. Stel som en pinne och kunde knappt galoppera. Han travara som fasen dock, galopperade efter hindren.....
Väl på tävlningen så fick vi den snabbaste tiden. 8 minuter bättre än vinnarparet. Men vi kom bara tvåa pga vi hade lite fel på uppgiftrena.
Men satan vad vi red. Full fart så det bara slog gnistor om fötterna.
Skulle aldrig våga rida så fort nu mera.
Men skoj var det!!!

Någon som varit med om någon liknande gren?

Sv: Hästrally

Ja det var riktigt kul. Året där på red jag med en fegare person (eller kanske räddare om sin häst) så då gick de inte så snabbt. Då kom vi bara femma...

Då får ni kika in på www.hastrally.se
Funderade på att vara med i år, men det dök upp annat istället.
Ett riktigt hästrally, fast utan rallyfart...

Senast ändrad:

hehe jaså de fanns på riktigt oxå.
Vad skoj!
Kan inte vara med, har ingen häst med kondis för tillfället.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 552
Senast: Fiorano
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka