hästpratare

Status
Stängd för vidare inlägg.

_FiA_

Trådstartare
har vi nyss haft till min häst. jag måste säkga att jag var väldigt skeptisk först. men nu är jag totalt överbevisad! så jäkla häftigt. Hon visste massa saker. allt stämde. jag ångrar att vi inte gjort det här tidigare, men men bätre sent än aldrig.

Nån mer som har erfarenhet av hästpratare? fungerar det tror ni?

Hej!

Jo, jag har haft två stycken hästpratare till min häst. Den ena var helt otrolig, hon prickade in allt. Min häst har en ganska ovanlig bakgrund, men allt hon sa stämde in i minsta detalj. Blev helt chockad. Det var sådana saker som man absolut inte kan gissa sig till.

Sen hade jag ut en till, hon var inte så detaljerad, utan sa mer lite allmänna saker. Allt stämde iofs, men jag kände att det kanske var saker som kanske gällde på många hästar.

Den första var en av de som är ganska känd i Sverige och mycket använd, så jag tror man gör bäst i att ta kontakt med en av de mer "kända" djurkommunikatörerna. För det var helt fantastiskt...
// Thera

Hej. Jag har ingen erfarenhet av hästpratare som tar betalt för att tala om för mig vad min häst har råkat utför, men därimot har jag lång erfarenhet när det gäller att studera djur och människor. Alla kan träna upp sig i att iaktaga betenden, vilka kan vara nu rellaterade eller då rellaterade. Det finns endel individer som har en starkare intution än andra och därför har lite lättare att se vad hästen vill. Häst pratare är inga magiska människor utan en person som har ett sensetivt sjätte sinne. Hästpratare har samma förmåga som sierskor har eller som personer som kan hålla i ett föremål och berätta något om ägaren, det är samma typ av sensetivitet. Du kan kan själv träna upp din förmåga att förstå din häst och vad den vill. Det som kan vara svårt är att få din häst att förstå dig eftersom hästen normala kommunikativa radie ligger mellan 2 meter och 500 meter, medans människans komunikativa radie är betydligt kortare 50 cm till 10 meter. Svårig heten ligger i att hästar har ett otroligt kroppsspråk och vi är orala och vokabulära. För att vi ska bli bättre djur komunikatörer så måste vi iaktaga hästar som kumuniserar med varandra. En bra övning för oss människor är att få en kompis att göra som man vill genom att endast med kroppsrörelser visa vad det är frågan om. Mvh. Pax

Hej. Jag har ingen erfarenhet av hästpratare som tar betalt för att tala om för mig vad min häst har råkat utför, men därimot har jag lång erfarenhet när det gäller att studera djur och människor. Alla kan träna upp sig i att iaktaga beteenden, vilka kan vara nu rellaterade eller då rellaterade. Det finns endel individer som har en starkare intution än andra och därför har lite lättare att se vad hästen vill. Häst pratare är inga magiska människor utan en person som har ett sensetivt sjätte sinne. Hästpratare har samma förmåga som sierskor har eller som personer som kan hålla i ett föremål och berätta något om ägaren, det är samma typ av sensetivitet. Du kan kan själv träna upp din förmåga att förstå din häst och vad den vill. Det som kan vara svårt är att få din häst att förstå dig eftersom hästen normala kommunikativa radie ligger mellan 2 meter och 500 meter, medans människans komunikativa radie är betydligt kortare 50 cm till 10 meter. Svårig heten ligger i att hästar har ett otroligt kroppsspråk och vi är orala och vokabulära. För att vi ska bli bättre djur komunikatörer så måste vi iaktaga hästar som kumuniserar med varandra. En bra övning för oss människor är att få en kompis att göra som man vill genom att endast med kroppsrörelser visa vad det är frågan om. Mvh. Pax

jag hade en hästpratare ute hos min TOKIGA arab, hon hade väldigt mkt att säga, inte mkt stämde, påstod att hon hade ont i ryggen (hade haft vet. och naprapat ute veckan innan, ua) det visade sig 3mån senare att hästen var dräktig, konstigt att hon berättade det för hästprataren... ;)

men jag antar att det är precis som med allt annat, det finns mer eller mindre seriösa personer.... :p

va kul! kan du inte pma mig o berätta vem det var och vart? jag har gått rn info kurs hos en "djurkommunikatör" och jag tror på det absolut! min syste har varit på flera läger och det mesta man egentligen får lära sig är att koppla bort tankar från en själv så att andras kan komma in...typ :smirk:, och att meditera o finna sig själv. sen kommer resten av sig själv..det är ju egentligen inget nytt alls, vissa naturfolkslag har använt sig av telepati så länge de minns. barn har oftast lättast att lära sig tala med djur, eftersom de inte har blivtit "hjärntvättade" av samhället än. men sen finns det ju en hel del humbug folk som utger sig för att vara djurpratare, rötägg finns ju inom alla grupper :smirk:

har oxå haft 1 sån här i detta stallet som prata med 2 hästar, hon använde sig av automatisk skrift o telepati (som alla kan utveckla om de har tålamod)
Allt stämde på båda hästar, båda hästar hade haft de svårt enligt hon, vilket stämde.
Allt stämde det hon sa, otroligt mkt!
Hon kunde aldrig ha vetat nåt av det, ingen chans, dessutom kunde hon gå in i båda hästars boxar utan problem vilkte bara ägaren kunnat innan.
Dessa hästar hade antingen angripit lr sprungit stressat runt i boxen när nån annan gått in.
Jag tror fullt på att de finns såna som kan detta, men tyvärr finns det många oseriösa som inte säger nåt vettigt.

Jovisst fungerar det. Har själv gått en "kurs" så jag vet att det fungerar. Jag pratar med djur i liten skala. Här finns en del djurtolkare här på Buke.
M vH Mannis

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
557
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 530
Senast: Sezziyanen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
766
Senast: Tuvstarr
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 710
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar