Giganten

Trådstartare
Jag har tagit över ett jättefint sto som min syster fött upp, hon är Hispano-Arab (50% arab 50% andalusier). 3 år i år. Min syster sitter i en ekonomisk kris sen flera år tillbaka, så jag tog helt sonika över hästen helt nyligen. För att kunna göra vad jag vill utan att hennes ickeekonomi styr. Eftersom stoet fyller tre snart hade jag tänkt skicka iväg henne på inridning (hos en NH tränare) och jag hade tänkt gå lite kurser. Och hon behöver ju även vaccineras snart igen. Men min syster är tyvärr inte frisk heller (har antagligen ett samband med att hon sitter i den ekonomiska krisen och aldrig kommer ur den), jag vet att hon har skickat in papper för hästpasset, hästen är chippad sen flera år tillbaka, hon har en räkning på passet hemma hos sig som hon vägrar ge ifrån sig för hon säger varenda månad att hon ska betala, men efter tre år så har fortfarande inget hänt...
Vad kan jag göra?
Jag behöver ju hästpasset. Ena sekunden säger hon att hon inte har passet, i nästa sekund säger hon att jag inte kan beställa nytt för passet ligger hemma hos henne (hon har någon psykisk sjukdom som hon medicinerar mot, om det är deppression eller annat vet jag inte).
Så hur får jag tag i ett hästpass?
Förhoppningsvis så behöver jag ju bara få ett inbetalningskort så jag kan betala passet.
Dock behöver jag ju ägarbytespapper också så att passet inte hamnar hemma hos henne, för då kommer jag aldrig få tag i passet, hästen kommer inte bli inriden o.s.v...
Vad gör jag?
Jag blir aldeles matt... Att min syster inte haft någon inkomst och går back varje månad ser man ju lätt om man kollar upp hennes inkomst...

Sv: Hästpass

ta kontakt där hästen är reggad och hör om ngt pass utfärdats och ta ställning efter det. Men eftersom din syster är i e.kris kanske hon är fast hos fogden och då är de väl dom som ska ha pengar dvs. kanske är läge att sälja hästen i stället och hjälpa din syster ur hennes kris? Om nu fallet är så.

(lite op, men hoppas nu att du inte har två hästar då du i en annan tråd om täcken inte har råd att köpa ett "skit" täcke att läga över ditt dyrare täcke så inte strimlaren äter sönder de. Återkom till den tråden förestenså vi får lite klartecken hur de gått och hur du tänker)

Lycka till

Sv: Hästpass

Hon har inte fogden efter sig eftersom morföräldrarna, jag och våra föräldrar har backat upp henne ekonomiskt. Men nu har vi satt stopp, hela släkten, därför tog jag hästen ifrån henne då jag tycker om den väldigt väldigt mycket. Hästen kommer inte säljas, för jag har råd när jag fått en chans att komma ikapp ekonomiskt, nu när jag inte behöver föra över pengar till syrran var och varannan vecka. Och hästen är frisk från raspen som tagit ett halvår av daglig behandling...

Och det är ingen vits att hjälpa syrran då hon bara tar pengarna som ett tecken på att hon inte behöver jobba och tjäna ihop egna pengar, inte behöver betala tillbaka... Hon är inte dum i huvudet liksom, hon är bara lat och bortskämd. Och nu har ju hela släkten sagt stopp. Så nu får hon reda ut sitt liv själv, vi andra måste kunna unna oss saker också...

Jag vill bara lösa så hästen kan bli inriden... För hon börjar bli mogen för det.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 207
Senast: Johanna1988
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 248
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 629
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 847
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna