Giganten
Trådstartare
Jag har tagit över ett jättefint sto som min syster fött upp, hon är Hispano-Arab (50% arab 50% andalusier). 3 år i år. Min syster sitter i en ekonomisk kris sen flera år tillbaka, så jag tog helt sonika över hästen helt nyligen. För att kunna göra vad jag vill utan att hennes ickeekonomi styr. Eftersom stoet fyller tre snart hade jag tänkt skicka iväg henne på inridning (hos en NH tränare) och jag hade tänkt gå lite kurser. Och hon behöver ju även vaccineras snart igen. Men min syster är tyvärr inte frisk heller (har antagligen ett samband med att hon sitter i den ekonomiska krisen och aldrig kommer ur den), jag vet att hon har skickat in papper för hästpasset, hästen är chippad sen flera år tillbaka, hon har en räkning på passet hemma hos sig som hon vägrar ge ifrån sig för hon säger varenda månad att hon ska betala, men efter tre år så har fortfarande inget hänt...
Vad kan jag göra?
Jag behöver ju hästpasset. Ena sekunden säger hon att hon inte har passet, i nästa sekund säger hon att jag inte kan beställa nytt för passet ligger hemma hos henne (hon har någon psykisk sjukdom som hon medicinerar mot, om det är deppression eller annat vet jag inte).
Så hur får jag tag i ett hästpass?
Förhoppningsvis så behöver jag ju bara få ett inbetalningskort så jag kan betala passet.
Dock behöver jag ju ägarbytespapper också så att passet inte hamnar hemma hos henne, för då kommer jag aldrig få tag i passet, hästen kommer inte bli inriden o.s.v...
Vad gör jag?
Jag blir aldeles matt... Att min syster inte haft någon inkomst och går back varje månad ser man ju lätt om man kollar upp hennes inkomst...
Vad kan jag göra?
Jag behöver ju hästpasset. Ena sekunden säger hon att hon inte har passet, i nästa sekund säger hon att jag inte kan beställa nytt för passet ligger hemma hos henne (hon har någon psykisk sjukdom som hon medicinerar mot, om det är deppression eller annat vet jag inte).
Så hur får jag tag i ett hästpass?
Förhoppningsvis så behöver jag ju bara få ett inbetalningskort så jag kan betala passet.
Dock behöver jag ju ägarbytespapper också så att passet inte hamnar hemma hos henne, för då kommer jag aldrig få tag i passet, hästen kommer inte bli inriden o.s.v...
Vad gör jag?
Jag blir aldeles matt... Att min syster inte haft någon inkomst och går back varje månad ser man ju lätt om man kollar upp hennes inkomst...