T

traz

I januari -06 köpte vi en d-ponny som inte hade något hästpass. Tog hit en id-kontollant och skickade in papperen den 1/2-06. Tyvärr så skadade hästen sig så allvarligt att den togs bort i juli samma år. Mailade då ASRP och förklarade hur det var och att dom inte behövde lägga ner någon tid på hans pass. Skrev också om det var något mer dom behövde ha reda på var det bara att höra av sig.
Hade innan jag mailade dom försökt att få tag i dom per telefon men inte lyckats. Idag nästan på dagen 2år efter det jag skickade in papperen fick jag i brevlådan en brevpostförskott avi från ASRP:eek:
Är det någon mer så råkat ut för detta och vad gjorde ni då. Det är ju inte kul att betala för ett pass när hästen varit död i 1 1/2 år

Sv: Hästpass

I och för sig är det ju inte ASRPs fel eller ansvar att hästen dog innan passet var klart - dock tycker man ju att de borde kunnat makulera passet direkt.

Fick du ingen bekräftelse från ASRP på ditt mail? Om du inte fick det skulle du nog ansträngt dig lite mer tills du fått någon form av bekräftelse. De har ju haft problem med passhanteringen så den du mailade till kanske inte finns kvar på ASRPs kansli längre?

Hör av dig till dem igen och fråga om du måste lösa ut det.

Det är ju väldigt svårt med just ASRP eftersom de verkar ha väldigt dålig koll på det här med passhanteringen - väldigt många får vänta uppemot 2 år på sina pass det tycker jag är skandalöst! Då borde man inte behöva betala alls tycker jag!

Det är ju så himla viktigt att papperena skickas in till rasföreningen innan den 31/12 födelseåret, men skulle det då inte vara krav på rasföreningen att passet ska vara utfärdat inom rimlig tid då också??

Har pratat med ASRP och jag behöver inte hämta ut passet. Personen som jag mailade jobbar inte längre med passen. Det verkar som det var lite snurrigt där vid den tiden så mitt mail har kommit bort. Sen kan man väl tycka att det inte skall behöva ta 2 år innan man får sitt pass

Läser man på deras hemsida så står ju orsaken till att allting blivit så försenat. Med andra ord, ingenting dom kunnat styra över direkt.

*lånar lite*

min ponny har snart väntat 3 år på sitt pass... börjar bli smått irriterad.:mad::confused:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 052
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min telefon som sällan ringer... förutom en herrans massa utlandstelefonnummer... pinglade nyss, från Teneriffa... jag brukar inte svara...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar