För shetland är det:
Pass (fölregistrering) 200 kr
Pass (moderlivsimport) 400 kr
Utbyte från registreringsbevis 200 kr
Uppdatering av pass kostar 60 kr.

För Arabiskt Fullblod
Nytt pass för äldre häst, som redan är reg. - 500:- inkl. moms men exkl. ID-kontrollantens avgifter

För nyreg, då man gör det i samband med reg. av t.ex. föl - 400:- inkl. moms men exkl. ID-kontrollantens avgifter.

Samma pris för Partbred Araber

Du Cesam, vet du varför ARAB inte reggar med pass direkt? Dvs att man får säga till om man vill ha pass, annars blir det på papper. Andra rasföreningar har ju rutinmässigt nyreggat på pass flera år nu, och nästa år är det ju lag på pass på alla hästar (hitills har det ju varit att nyregistreringar och hästar som skall säljas skall ha pass i så hög utsträckning det går).

Jag blev rätt förvånad över det där att man är tvungen att säga till (och betala extra men det är jur ätt logiskt eftersom det blir extra jobb) för att få pass och att det inte registreras rutinmässigt med pass för araberna, och jag kommer inte på någon bra anledning?

em76, hoppas det är ok med ett litet förtydligande angående islandshästarna :), 800:- för nyregistrering inklusive pass och 500:- kostar hästpass för redan registrerad häst. Kostnader för ID-kontrollant tillkommer.

Min häst är 16 år (avställd, alltså), hon är frysmärkt och jag har alla papper på henne, kostar det så mycket ändå???? :crazy:
Ägarbytet blev ju gratis iom att hon var över tävlingsbar ålder... :p

Vad gör ID-kontrollanten i det här fallet?

Tror att du har fel..jag ringde STC i förra veckan, skulle kosta 875 kr för min gamla travis (17 år) + id-kontrollanten.. Då är han ändå registrerad, blodtypad, frysmärkt etc..

:confused:
Jag har beställt papper(konturdigram)från STC. Och på det står det då att det kostar 500.- + moms. = 625.-
Min är osså registrerad och frysmärkt.

Jaja, återstår att se då fakturan kommer... ;)

Det är den prisuppgiften jag fått iaf.(Men ev kan det vara ännu dyrare :confused:Läs inlägg nedan)

ID kontrollanten som jag hade kollade så frysmärkningen stämde överrens med regbeviset. Sedan ritade hon ut tecken, virvlar osv på konturdiagrammet. Som dom gör på alla hästar.

Mysko..kanske du fått gamla papper, på deras hemsida står det 875 kr.. men med STC vet man aldrig, en sak är iaf säker - Ta betalt, det kan dom!
Hör gärna av dej när du fått fakturan, känner många med travisar som måste skaffa pass, kan vara intressant att veta vad det egentligen kostar. Mvh / Liselott

Dåligt isf. :crazy:
Är fakturan på mer än 625.- så tänker jag allt hänvisa till den o säga att det är vad jag tänker betala. Dom kan ju inte skicka ut gamla papper. Beställde det härom veckan.

Ja, jag ska tala om vad fakturan är på då den kommer.

Svenska Föreningen för Irish Cob
Pass: 200 kr
Uppdatering av pass: 40 kr
Id-kontrolland: lite olika men omkring 150 kr
Registrering av föl och vuxna: 300 kr (öppen stambok)
Rastypning: 400 eller 500 kronor beroende på hur (ingår reg.avgift) För "hemtypning" à 400 kr tillkommer milavgift
Tillkommer porto i utskick av passen

Håller med, tänk vad pengar STC lär tjäna på alla oss med överåriga travisar.. Det kan väl knappast kosta mer för dom att utfärda pass än vad det gör för andra rasorganisationer.. Dåligt!

:eek: :eek:
Fick min hästs pass idag. Skickade in det för prick en vecka sedan, snacka om snabbt. :D

Dock ingen räkning med, den kommer väl senare. Återstår att se vad det går på då.

Beställde också papper för några månader sedan - där stod det 500 + moms...bäst att snabba sig på så det inte höjder det till 1000 kr nästa månad.... :crazy:

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 357
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 934
Senast: mamman
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 534
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar