hästpass - vetrinär

D

druttinski

Om jag har fattat det hela rätt så ska vetrinärer/slakterier inte ta emot hästar för behandling resp. avlivning om dom inte har pass.
Men jag tvivlar på att alla hästägare kommer att skaffa pass till sina hästar. Och är det inte strid mot djurskyddslagen om vetrinärerna vägrar vård!! Blir helt tokig på detta! :mad:

Sv: hästpass - vetrinär

Jag tror inte att veterinärer kategoriskt nekar till att hjälpa en sjuk/ skadad häst.. Däremot, så får en passlös häst inte slaktas på slakteri och bli "smörgåspålägg", men kan nog avlivas hemma och sedan köras på destruktion. Skulle tro att det är ganska dyrt dock :crazy:
/Gnist, som har "passade" hästar :smirk:

Sv: hästpass - vetrinär

Jag har bara sagt det så där 2-300 ggr att hästar inte kommer nekas behandling för att de inte har pass,det finns heller inget idag sonm säger att veterinärer kommer bli anmälningsskyldiga. För att hästar skall få bvli livsmedel krävs pass men inte för övrig avlivning.
PL

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 304
Senast: Freazer
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 912
Senast: JohannaB
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 675
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 636
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar