Hästpass och tävling

Sv: Hästpass och tävling

Jag har då löst såna engångslicens på varje tävling men inte behövde man visa pass för d.
Kanske för licenser man söker för längre tid .

Senast ändrad:

Jag har bara tävlat ett par d klasser o visat vaccintyg meen inte pass på wras.
Men vi har häst som tävlar i andra organisationer tex SQHA Rekommenderas vaccinering på tävling o clinics. har inte behövt visa varesig pass eller vacc intyg på dessa större tävlingar.O d står inget om pass i propparna heller bara att dom rekommenderar att d vacc.
Att rekommendera är väl egentligen ett krav???

Senast ändrad:

SQHA lyder rakt under AQHA:s regelbok och jag tror inte att amerikanerna tänker skriva in att vi måste ha pass på våra svenska tävlingar:devil: Vad WRAS i framtiden väljer vet man ju inte men än så länge står inget skrivet att man måste ha pass för att få licens på vare sig engångs, ett-års eller livstids-licens. Hästen måste ju nu mer ha licens redan från D-nivå men när den väl är löst så kan man ju tävla alla nivåer uppåt om man vill.

Nejdå, det är som det låter, en rekommendation!
Står det däremot skall eller bör så måsta man ha det!!:idea:
Passet är inte alls kopplat till tävlandet, det handlar mer om att trygga livsmedelshanteringe, det är ju iallafall motivationen....
Är ju ett direktiv från EU och de borde väl knappast bry sig i hur vi tävlar, fast vem vet...
Däremot kan man som hästägare straffas om man inte har pass till sin häst, fast i Sverige har det väl inte hänt hittills. I Storbtittanien är det dock dryga böter om du inte har pass till din häst.
Varje land tillämpar reglerna lite godtyckligt:angel:

Kanske beror på att många av organisationerna här i sverige inte klarat av passhanteringen? Jag är nog inte ensam om att behöva vänta länge på mitt pass..:smirk:

Jo det vet jag men inte står det någonstans att jag behöver pass till min häst för att få delta oavsett vilken nivå jag ska tävla.

Du måste ha ett pass för att kunna lösa licens innom WRAS! dvs Passnummer.

"engångslicens" är ju bara blahablaha lixom...

I sånna fall är det andra passansökan som försvinner:crazy:

Har haft strul med pass till alla hästarna, förutom det som skickades till STC, det gick jättesnabbt. Nu är det SVH det gäller, och det har bara strulat... Har snart gått 9 månader:smirk:

Du måste ha ett pass för att kunna lösa licens innom WRAS! dvs Passnummer.

"engångslicens" är ju bara blahablaha lixom...

Ja då får jag väl ge mig och se det som ren tur att vi lyckades få ut en livstidslicens på ponnyn förra våren. Nån gång ska man ju ha tur.:bow:

Jag har då aldrig behövt lämna passnummer för licens......
Kan inte se någon kolumn för det i ansökan heller:confused:

"Registreringsnummer" = passnummer..
där har iaf jag skrivit in mitt passnummer! tror inte att man kan regga utan?

längre ner står det "Licensansökan beaktas ej om något av fälten ej fyllts i.

"

Nejdå, du har rätt, det var det jag menade! Passnummer och regnr är inte samma sak nämligen...

jasså? varför skrev d tillbaka att jag hade skrivit i rätt då? jag har skickat in 3st, varav en quarter och då skrev jag inte AQHA numret...

Ärligt talat tror jag inte att dom bryr sig vilket nummer det är, men om det måste vara passnumret så borde det ju stå det! Min hästs regnr är inte samma spm passnumret....

Liknande trådar

Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
554
Senast: Twihard
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
611
Senast: Mli
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 663
Senast: Badger
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 072
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30