Hästpass Fråga

K

kbr

Hej Pratade med en i mitt stall ang. hästpasset och hon sa att man måste fylla i alla vacsenationer under hästens liv.
För det första så är jag väldigt slarvig :angel: och dom vacernations papper som man får från vetrinären är borta och så fick jag inte med några när jag köpte hästen. Hur gör man med sådant? :confused:
Hoppas på svar

Sv: Hästpass Fråga

Äh!
Inte kan man behöva det heller, men sedan hästen fått sitt pass så ska ju allt som görs fyllas i där. Men man kan ju inte ha kvar vaccinationspapper för flera år heller... Nä, det är nog ingen fara!

Hejsan du..Struntprat !!! Har precis fixat svenskt pass till min totto har i england...Pass gubbarna struntar i vaccinationen,det ar bara din vet som vill se om hasten ar skyddad ordentligt. Sedan ar reglerna att du kan inte ge din hast en spruta om du inte har ditt pass.. Du kan lugnt slappna av :banana:

Den vetrinären som kommer och vaccinerar nästa gång kan däremot föra över de senaste vaccionationerna till ditt nya pass, för att få allt på samma ställe.
Min vetrinär förde över de tre-fyra sista åren till passet, så ALLA vaccinationer behövs verkligen inte.
Förutsatt att du har kvar det sista vaccpappret förståss. Och det förmodar jag att du har.

Tack och lov. Skönt att höra att man sliper oroa sig.
Tack för era svar
MVH karin

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 098
Senast: Tualma
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 099
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar